Vraag

afvallen tips

  • 7 February 2023
  • 7 reacties
  • 83 Bekeken

Hey hey ik ben Elvie 15 jaar en ik weeg 52,3 kg. Ik ben nu ongeveer een week of 3 bezig met afvallen maar zie nog helemaal geen verschil als ik in de spiegel kijk. Terwijl ik eerst 54 kg woog! Is dit normaal? Ik probeer zo min mogelijk calorieën per dag te eten maar neem wel 3 maaltijden en een snackje (soms). Iemand tips wat ik kan doen om het afvallen sneller te laten gaan? Ik blijf er zo kut uitzien :( Ohja op reacties van “je hoeft niet af te vallen” of “je bent mooi zoals je bent” of “ga naar een diëtiste” zit ik niet de wachten :)


7 reacties

Badge

Heyy ten eerste is 52 kilo echt niet veel ik weeg 14 kilo meer dus schaam je niet! en ja dit soort reactie geef ik wel<3

Reputatie 4
Badge +3

Ten eerste: je bent gewoon mooi zoals je bent idd. 
Zoals ik altijd zeg is het je eigen keuze dus ik zal je de tips geven die ik gebruik als ik in zon dip zit (;

ga naar buiten. ga lekker afspreken met vriendinnen. misschien wat fietsen is al goed. je hoeft niet perse te gaan sporten ofzo (ook al geeft dat wel meer en sneller resultaat) en de belangrijkste tip die ik voor je heb.
ga niet jezelf ¨straf geven¨, blijf gewoon lekker af en toe een snackje of een snoepje of frietje eten. doe het gewoon niet te vaak en let op wat je eet. uit mijn ervaring is jezelf helemaal lekkere ongezonde dingen verbieden loopt alleen maar slecht af en je stop vaak veel eerder.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen, Q

Reputatie 7
Badge +15

hi, 

allereerst, wil ik je wél zeggen dat je goed bent zoals je bent, maar ik snap heus ook wel dat het voor jou niet helpt om je beter te gaan voelen in je lijf. 

 

ik weet natuurlijk niet hoe lang je bent, maar je zit al wel onder het gemidelde gewicht van een 15- jarige…

anyways, het is belangrijk dat als je afvalt, je dat op een gezonde manier doet, het best met begeleiding van een Diëtiste, of huisarts, en ik weet en snap dat je dit niet wilt horen, maar het is wel echt belangrijk.

je moet bijv. alle vezels, mineralen, vitaminen en andere voedings stoffen die je lichaam nodig heeft wel binnen blijven krijgen. 

 

als je afvalt moet je ook weten welk gewicht je voor ogen hebt, dus ga niet “zomaar even afvallen” als je al bedenkt af te vallen, doe dat dan met een streven van bijv, 3 kilo minder, versprijdt over 3 maanden,  ook dit is een goede reden om naar een diëtiste te gaan , want te veel afvallen (in een te korte tijd) is gewoon niet goed voor een lichaam (en zeker niet op jou leeftijd!)

 

wat wel heel belangrijk is is dat je “controle” houd op het afvallen, dat je niet erin wordt meegesleurd en dat je een eetstoornis ontwikkeld, er is afgelopen jaar een vriendin van mij ( althans we waren niet meer echt vriendinnen, we waren vrienden op de bassischool ) overleden aan een eetstoornis 9ze had chronishe anorexia) en heeft daar uiteindelijk een fatale hartstilstand door gekregen…

 

dus meis, please , ga naar een diëtiste, of je huisarts, maak het met iemand bespreekbaar en doe het “veilig” . draai er niet teveel in door, stop optijd, of liever, doe het helemaal niet want : JE BENT MOOI ZOALS JE BENT!!! ECHT WAAR!!

 

 

Mij_Niet_Gezien

Reputatie 5
Badge +4

mijn moeder is diëtist en zij zegt tegen haar mensen: eet gezond maar af en toe een snoepje mag, niet te veel frisdrank en minimaal 2 keer per week een uur sporten (zelfs wandelen helpt)

ik heb niet jouw kwestie aan mn moeder verteld hoor alleen gevraagd wat het gemiddelde beste is om af te vallen voor een tiener

 

Ohja ik ben 170 ongeveer miss iets langer en biologisch gezien meisje

Reputatie 7
Badge +17

Ik sluit me aan bij de rest. Je gewicht is echt prima voor je leeftijd en lengte. Echt veel meer afvallen is dus ook niet verstandig eigenlijk. Ik snap dat je dat niet wilt horen maar het is wel zo. Als je echt een probleem hebt met je zelfbeeld is het misschien een idee om eens langs de huisarts te gaan. Je wilt straks immers niet met een eetstoornis zitten.

Reputatie 7
Badge +15

Bron: https://www.voedingscentrum.nl/nl/bmi-meter#:~:text=Je%20kunt%20je%20BMI%20zelf,meter)%20%3D%2022%2C5.

 

Je hebt een gezond gewicht, ook volgens deze bmi meter. Afvallen is dus echt niet nodig. 
 

Mij_Niet_Gezien 

Reageer