Skip to main content

Help ben zo dik weeg 53 ben 148 cm lang  en 12 jaar snik!

Hey

Zo erg is het echt niet. Het is juist gezond om dik te zijn. Zo dik ben je zeker niet. Het is niet gezond om als een twaalfjarige af te vallen . Maar ik snap je helemaal.  Het is zeker niet leuk om een beetje overwicht te hebben. Ik heb paar gezonde tips. Maar blijf eten. Dat is heel gezond

Lees voor

Afvallen door een goed eet- en beweegplan

Wil je afvallen? Met een eet- en beweegplan gaat het makkelijker en houd je het langer vol. Begin met het op een rijtje zetten van je eet- en beweegpatroon op dit moment. Schrijf daarna op wat je wilt veranderen aan dit patroon.

Maak een eetplan

Denk na over wat je nu eet op een dag. Stel een haalbaar doel en denk in kleine stappen. Een halve kilo per week afvallen is prima. 
 

Jouw eetplan

  • Hoe ga ik mijn voeding aanpassen?
  • Wanneer begin ik?
  • Wat is mijn doel?
  • Ga ik dit samen met gezinsleden of een vriend(in) doen?
  • Zoek ik hulp van een diëtist?

> Meer over gezond eten

Handige tips om af te vallen

  • Kies voor kleine aanpassingen in je voeding.
  • Verklein de porties: eet iets minder vlees, brood, aardappelen, rijst of pasta.
  • Probeer minder te snoepen, neem vaker fruit of groenten tussendoor.
  • Vergelijk de hoeveelheid calorieën, vet, eiwitten en koolhydraten op etiketten.
  • Kies voor volkorenproducten voor een voller gevoel.
  • Besmeer je boterham dun met margarine.
  • Ga niet elke dag op de weegschaal staan, maar kies voor een vast moment in de week.
  • Beloon jezelf als het goed gaat, dat stimuleert om door te gaan

Bron : https://www.hartstichting.nl/gezond-leven/gezond-eten/afvallen-door-een-goed-eet-en-beweegplan

 

Emma

Veel succes. Blijf eten en neem kleine hapjes


Thx!


Help ben zo dik weeg 53 ben 148 cm lang  en 12 jaar snik!

Ben je een jongen of een meisje? Want volgens mij valt het wel mee, 53 kg voor een 12 jarige.

Emma


Reageer