Skip to main content

Hi, uhm ja ik heb hulp nodig ik heb echt een overgewicht en ik word heel erg gepest omdat ik zwaar ben uhm ik heb heel m’n binnen benen vol zitten met wonden en m’n armen vol met littekens. Ik wil graag afvallen en leren stoppen met mezelf pijn doen maar ik weet niet hoe.

Ik heb ook een eet stoornis ik kan gwn niet stoppen met eten. Ik haat mezelf en ja dag was het denk ik. Please help me met afvallen en van m’n eetstoornis af te komen / mezelf pijn doen. Okay Ty :,)

 

( deel van de tekst aangepast door De Kindertelefoon vanwege forumregel 10. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum. Het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan voor anderen choquerend of triggerend werken )

Erover praten kan opluchten. Met iemand in je omgeving bijvoorbeeld of je mentor of vertrouwenspersoon op school.


Ik zou zeker eens langs je huisarts gaan.


hi, 

lastig, ik denk dat het voor jou belangrijk is om psychologische hulp te gaan krijgen, dit kan  via de huisarts. 

zoals @jaivy al aangeeft is erover praten ook een goed idee, dit kan met iedereen zijn; je mentor; (een van) je ouders, je tante, buurvrouw, of de kindertelefoon hier het linkje voor de chat   en het nummer; 0800 - 0432

 

je zou via je huisarts ook terecht kunnen bij een diëtiste… 

 

 

heelveel suc6!

Mij_Niet-Gezien


Heyyy het heeft voor mij geholpen om steeds als ik wou eten het uit te stellen. Dus als ik heel erg zin in chocola had, zei ik tegen mezelf dat ik nog even moest wachten. Zo raakte ik er steeds meer aangewend om niet meteen te eten als ik zin in eten had. Nu neem ik veeeel minder. Hopelijk helpt het ook bij jou liefs Tai 


Hey hey

Dit is iets waar ik ook een tijd lang echt heel erg moeite mee heb gehad. 

Ik denk dat het erg prettig voor je kan zijn om professionele hulp te krijgen, dit zorgt ervoor dat je alles wat beter kan controleren. 

Overgewicht hebben is opzich niet iets ergs, het is alleen vervelend als het je beperkt in je dagelijkse doen en laten en als het je gezondheid in gevaar brengt. Gezien je nog jong en vollop in de groei bent zal ik me niet al te druk maken over een paar kilo meer wegen. Ik heb zelf ook lichte overgewicht en ik heb het weten te omarmen. Het is beter om eerst te leren houden van het lichaam dat je hebt dan om maar gewoon extreem te gaan afvallen naar een ideaal. 

Ik zou niet zozeer minder, maar gezonder gaan eten. Gezonder eten en veel water drinken verbetert ook je mental health. Ga elke dag minstens een uurtje lekker buiten wandelen en ga optijd naar bed. 

Deze dingen hebben mij heel erg geholpen! 

Onthoudt, je bent prachtig zoals je bent en de mensen die dat niet zien zijn je tijd gewoon niet waard


Hey ten eerste is het helemaal niet erg om wat voller te zijn. 

En sh is kut en heel lastig om mee te stoppen dus mischien is het handig als je daar hulp bij krijgt 

En afvallen hoeft niet te bent goed O als je bent 

 

Als je echt heel erg eet buien hebt is het mischien ook handig om daar mwt iemand over te praten en samen te kijken naaf een oplossing 


Reageer