Ik steek nu al een tijdje mijn vinger in mijn keel elke keer als ik iets heb gegeten. Ik voel me elke dag duizelig, misselijk, en ben al 3 maanden niet meer ongesteld geweest. Ik heb geprobeerd er mee te stoppen, maar na elk hapje eten voel ik me schuldig en ga ik weer op de weegschaal staan. Iedereen merkt dan ook wel dat ik afgevallen ben, maar ik vind het nog steeds niet genoeg. Help?
Heyy, ik heb dit ook. Ik wil ook heel graag afvallen en doe dit soort dingen ook.
Het is zeker niet gezond om dit soort dingen te doen. Ik denk dat je iemand moet vertellen wat er aan de hand is. Je ouders, je vrienden/vriendinnen of iemand die je vertrouwd. Die kent jou het beste en kan jou dan helpen. Je hebt dan waarschijnlijk professionele hulp nodig (zoals therapie of psycholoog). Die zullen jou begrijpen en die weten precies hoe je van jezelf kunt leren houden.
Ik weet dat dit moeilijk en eng is. Ik heb er zelf ook veel moeite mee. Maar jij kunt dit, dat weet ik zeker. Je bent heel sterk en het komt goed. Therapie is helemaal niet zo eng als het lijkt, ik heb het zelf ook gehad en iemand anders vertellen wat er aan de hand is help echt. Het geeft een opgelucht gevoel en die schaamte die je misschien hebt wordt dan ook steeds minder.
Veel succes, jij kunt dit!
je kan het opzich wel doen maar na een lange tijd ben je er wel klaar mee je kan ook sporten!
Reactie aangepast door De Kindertelefoon. N.a.v. Forumregel 9: plaats geen schadelijke tips op het forum.
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.