Skip to main content
Vraag

afleiding sh

• May 31, 2025
  • 1 reactie
  • 26 Bekeken

Reading_Jellyfish
Forum|alt.badge.img

Dit is mijn afleidingstechniek. Bij deze. Hoe gaan jullie om met sh neigingen, want ik vind het heel moeilijk om afleiding te zoeken om mezelf te stoppen of tegen te houden. Meestal app ik mensen om te vragen of ze nog wakker zijn, maar ik vind niet dat ik de verantwoordelijkheid bij hen moet leggen, alsin dat als ze me niet appen dat ik dan wel aan sh doe, ookal weten ze het zelf niet eens. Ik neem mezelf ook niet serieus genoeg denk ik. Ik vind altijd dat ik me aanstel en dat ik aandacht zoek en daarom huil ik ook niet snel en vaak. En als ik huil is het niet lang omdat ik dan denk "wat ben ik nou weer aan t doen". Wat doen jullie in strijdt tegen neigingen?

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Heyy ​@Reading_Jellyfish, wat een lastige situatie. Het is begrijpelijk dat je het lastig vindt om afleiding te zoeken en niet de verantwoordelijkheid bij anderen wilt leggen, zeker als ze niet weten wat er speelt. Het is goed dat je dit signaleert, want zo kun je ook kijken naar manieren om meer controle te krijgen over het moment zelf. Veel mensen vinden het bijvoorbeeld fijn om fysieke afleiding te zoeken, zoals tekenen, schrijven, iets kneden of koud water over hun handen laten lopen. Ook ademhalingsoefeningen, beweging zoals een korte wandeling of stretchen, en schrijven of hardop praten over wat je voelt kunnen helpen om spanning te verminderen. Een ‘veiligheidsplan’ maken met kleine dingen die je kunt doen en mensen die je kunt bellen is ook een goede tip.

Ik herken wat je zegt over jezelf niet serieus nemen en het gevoel dat je je aanstelt; dat is een lastige gedachte die je alleen maar harder kan maken voor jezelf. Het is echt oké om te voelen wat je voelt, ook als het klein lijkt. Misschien helpt het om samen een lijstje te maken van kleine dingen die jou kunnen afleiden of rust geven, zodat je die kunt pakken als het moeilijk wordt. Je staat er niet alleen voor, en het is heel waardevol dat je dit deelt.

xx liefs Wolf 🐺