afleiding school en overleden oma

  • 27 April 2023
  • 1 reactie
  • 41 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Weet de weg
  • 14 reacties

Hey iedereen

Ik wil jullie even iets vertellen.

Oké ik heb dus concentratie problemen. Daar bedoel ik mee dat ik me niet kan concentreren, terwijl dat wel moet. Ik zit nu in het 1ste leerjaar  van de middelbaar. En ik heb na de vakantie al 2 spreektoetsen. Waar ik poepnerveus voor ben. Ik ben bang dat ik ga stotteren en al die dingen. Maar de reden waarom ik me niet kan concentreren op de les is niet alleen door de zenuwen van  de spreektoets. Nee. Het komt doordat mijn oma dinsdag is overleden. Nou ja niet natuurlijk overleden. Maar overleden door een slaapmiddel. Ik leg het uit. Mijn oma werd ongeveer een jaar geleden heel ziek door haar ziekte parkison. Ze kon daardoor niet meer eten niet meer drinken niet meer lopen en niet meer praten. Toen wouden mijn ouders en tantes al dat ze misschien kon worden ingeslapen. Maar mijn oma wou dat niet en wou nog leven. Door behulp van zuurstof en een infuus kon ze het toch volhouden. Terug naar nu. Mijn oma zei dus vorige week dat ze het niet meer wou. Ze was bang dat ze zou stikken in de zuurstof. En ik begrijp de keuze want eerlijk doodgaan door stikken lijkt me afschuwelijk. Dus is ze vorige week ingeslapen. Ik heb het er moeilijk mee, maar als iemand aan me vraagt of ik heb moeilijk heb antwoord ik gewoon stoer dat er niks aan de hand is. Waarom ik dit doe weet ik niet. Maar ik hoop dat jullie tips voor me hebben

 

Bedankt voor het lezen


1 reactie

Reputatie 7
Badge +17

Gecondoleerd met je oma. Logisch dat je verdrietig bent en dit hoef je ook niet te verbergen. Dus als iemand vraagt hoe het gaat, zeg het dan gewoon eerlijk. Dat is niks om je voor te schamen.

Het helpt sws om over haar te praten. En dan niet alleen over het overlijden maar vooral over de leuke herinneringen die je aan haar hebt.

Dat school wat lastiger is nu is ook normaal. Ik zou dat ff melden op school. Dan weten is er iig van en als het echt niet gaat kan de toets misschien verplaatst worden. Het ergste verdriet wordt meestal vanzelf na een tijdje wel minder en dan kun je je ook wel weer beter concentreren.

Heel veel sterkte

Reageer