Vraag

Advies over snijden

  • 24 January 2019
  • 3 reacties
  • 76 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo. Ik snijd nu al een tijdje. - De tekst is verwijderd, is in strijd met de forumregels - Op dit moment bloed het nog steeds. Mijn ouders weten er niet van en ik wilde dat ook graag nog even zo houden. Heeft er iemand tips die het makkelijker maken om het geheim te houden voor mijn omgeving? En evt ook hoe ik mijn verdriet van het dagelijkse leven kwijt kan? Ik heb een vriendin waarmee ik wel eens praat, zij heeft hetzelfde. Maar aangezien school geen veilige plek is, doen wij dit enkel over chat. Nog één ding: ik heb binnenkort gymles op school. Gymen met korte mouwen was eerst nog wel oke, maar is nu echt geen optie meer met al dat bloed. Iemand een idee om dit geheim te houden? Ik apprecieer alle antwoorden die ik krijg :)
xx een niet-zo blije meid

3 reacties

Eerst, probeer iets anders te vinden om je verdriet in kwijt te kunnen, spreek vaker af met die vriendin, schrijf op wat je voelt, sporten(schijnt op te helpen)

Om het te verbergen voor gym is heel lastig, als het dicht op elkaar zit doe er een pleister om heen of zeg dat je door je enkel bent heen gegaan en van de dokter niet mag gymen.

En ik weet dat dit slecht advies is en please stop met snijden, maar als je niet wilt dat anderen het ien doe het dan op een plek dat je makkelijker kan bedekken ook tijdens gym. (Doe het liever helemaal niet, maar ik ken uit eigen ervaring dat dat advies niet altijd goed helpt)
Hoi
Ik heb het zelfde probleem. Ik kan natuurlijk zeggen dat je het beste kan stoppen en dat is ook zo maar ik weet hoe moeilijk dat is.
Met gym kan je bijv een zweetband dragen om je arm maar dan moet je er wel rekening mee houden dat mensen vragen kunnen gaan stellen. Je kan ook de week vantevoren niet snijden. Tegen de tijd dat je dan gym hebt valt het minder op maar je moet dan alsnog uitkijken. Je kan ook een gymshirt met lange mouwen kopen.
Als je het durft kan je naar je mentor of vertrouwens persoon gaan op school om over je problemen te praten en om te stoppen met snijden.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Heel veel sterkte. Bye
Hoi,

Je wonden zijn nog steeds open? Dan zijn ze waarschijnlijk best diep... Is het dan niet verstandig om even langs de huisartsenpost te gaan om ze te laten controleren? Misschien hebben ze hechtingen nodig. Als de wondranden uit elkaar staan, is het sowieso verstandig om een zwaluwstaartje aan te brengen. Daarmee breng je de wondranden bij elkaar, zodat je wond beter kan helen.

Zorg dat je je wonden goed schoonspoelt en eventueel verbindt (is wel handig als het dus blijft bloeden). Vermijd de douche de eerste paar dagen als dat kan. Dat contact met water is niet goed voor je wonden.

Goed, nu we dat hebben gehad... Veel beter is het natuurlijk om niet te snijden, maar dat weet jij ook wel lijkt me. Ik hoop alleen dat je je wel realiseert dat als je je eenmaal hebt gesneden, je wonden ook verzorging nodig hebben.

School is geen veilige plek om te praten over je gevoelens. Waarom niet? Ik denk dat het niet echt verstandig is om je gevoel verder te verstoppen en alles te verbergen. Als je met iemand gaat praten, heb je een grotere kans op een positief resultaat. Praten kan je helpen om je gedachten op orde te krijgen. Men kan je steunen en tips geven.

Als je met je ouders praat, kunnen jullie naar je huisarts gaan om om hulp te vragen. Als je liever niet met je ouders praat, raad ik je toch aan om iemand anders in vertrouwen te nemen. Je mentor bijvoorbeeld, een vertrouwenspersoon of een andere docent(e).

Voor gym denk ik dat je het beste een lange mouwen shirt kan dragen. Deze kan je al onder je kleding aan doen, zodat je bij het omkleden ook niks ziet.

Gr. Pin

Reageer