Skip to main content

Hoi allemaal :) 

Ik zit even, ofnouja, al een tijd met een probleempje. Ik heb een beste vriendin, die voor mij mijn nummer 1 vriendin is. Maar voor haar ben ik niet haar allerbeste vriendin. Ze heeft namelijk nog een vriendin die ze al heel lang kent (ik mag haar totaal niet, ze manipuleert en liegt, niet gezond hoor). Maar mijn “beste” vriendin ziet mij als nummer 2. En dat doet echt heel veel pijn. Ze laat me dan ook echt vallen voor die andere vriendin als er iets is of als die andere vriendin toevallig net op de dag dat wij zouden afspreken wil afspreken met d'r. 

Ik weet niet wat ik hiermee moet, ik word er alleen maar ongelukkig van zo. Heb helaas niet echt andere vrienden waarmee ik echt echt goed bevriend ben. Heb ook namelijk wat moeite om vrienden te maken… Iemand tips of advies ofzo? Zou heel welkom zijn🩷

Hoi @jeweetzelfman

Dat klinkt heel moeilijk. Maar ik heb er een beetje ervaring mee; mijn tweelingzus had dit ook met een vriendin van sport. Inmiddels zijn we nu drie jaar verder, en hier is mijn advies. 
Ik snap dat je je bestie’s vriendin niet zo mag, dat had mijn zus E. ook. Maar na wat tijd waarin ze heel vaak met zijn drieen afgesproken hebben en samen zijn geweest, is inmiddels haar besties vriendin nu meer besties met E. dan met de ander! 
Dus spreek eens een keertje lekker met zijn drieën af misschien, zo kun je elkaar wat beter leren kennen. Of probeer toch om er andere mensen bij te betrekken; een vriend/in van sport, een klasgenoot waarmee je het goed kan vinden, misschien een nicht of neef, als je het maar goed met diegene kan vinden. Vaak helpen meerdere mensen in een situatie het gezelliger te maken voor iedereen. 
Als dit niet werkt, dan spijt het me, ik weet niet wat je verder zou kunnen doen. Al is vaak tijd de beste oplossing. Het heeft E. ook heel lang geduurd totdat ze ergens was gekomen met haar vriendinnen, maar nu is ze echt deel van de groep en zijn er zelfs meer mensen bij hun groep gekomen.

Ik hoop heel erg dat het helpt, liefs Samuel 

Reageer