advies nodig

  • 24 June 2020
  • 6 reacties
  • 120 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey kids,

 

Als je de hele tekst niet wilt lezen moet je even naar het stukje die er zo uitziet. De dik gekleurde stukjes kunnen maybe ook belangerijk zijn.

 

Daar ben ik weer xD. Ik zit al een tijdje weer niet lekker in mijn vel maar ik kan maar niet uitvinden waarom. Mijn "therapist” zegt dat ik depressief ben maar ik wil het niet accepteren want ik vind dat depressief zijn anders is. Ik probeer afleiding te zoeken en ik begon met muziek maar mijn negatieve gevoelens wisten door dat schild heen te gaan. Vervolgens kreeg ik gevoelens voor mijn beste vriend en raad eens, hij is nu mijn boyfriend 🙂. Mijn gevoelens voor hem waren ook voor een paar maanden een schild maar ja negatieve gevoelens kwamen ook door dat schild heen. Ik zit nu dus met nogal erge negatieve gevoelens en ik denk soms gewoon aan het einden van mijn leven. (Dat is niet voor de eerste keer want voor die gedachtes kreeg ik hulp totdat corona kwam.) Een oude vriendin van mij bood weed aan voor afleiding maar ik wil mezelf niet in de drugs slepen dus wees af. Ik wil me ook echt niet de drugs in slepen maar soms wordt ik gewoon gehypnotiseerd en denk ik wel van “wat als ik het 1x probeer”.  Maar zover mag het niet gaan. Ik heb gekrast maar ben er net een paar maanden vanaf en wil niet weer starten ermee. Ik zit bij de POH en heb me ingeschreven bij een kinder psycholoog van ggz maar ik heb er nogsteeds niks van gehoord. Ik game de laatste tijd ook veel en het helpt wel maar ik word nogal onsociaal. Ik weet niks beters te doen dan mezelf in een klein kamertje houden. Met mijn ouders praten helpt niet want zij snappen mijn gevoelens totaal niet. Ik heb met mijn vriendin hierover gepraat maar ze weet ook niet wat ze ermee moet. Mijn vriendje wil ik niet lastig vallen hiermee.

Weet iemand iets wat als schild werkt tegen de negatieve gevoelens? Of anders gezegd. Een goeie afleiding.

 

Groetjes,

Darlingyou


6 reacties

Badge +1

Hey, @Darlingyou

Een paar goede afleidingen die ik gebruik:
Gamen
Video's kijken
Praten met mensen (hoeft niet perse over dit)
Sporten
Mediteren

Hopelijk heb je er wat aan!
Groetjes, ray.

Heyy

Voor mij helpt lopen vaak wel. Dan bej je gefocust op het lopen. Als je graag wat socialer wilt zijn kun je samen met iemand lopen of in een sportclub gaan ofzo. Dan sport je en ben je sociaal. 

Als je met mensen wilt praten over hoe je je voelt kun je altijd chatten met de kindertelefoon!

Hoop dat je er wat aan heb!

Groetjs

Hii

Wat kut voor je dat je je zo slecht voelt. 

Ik weet niet of je wat hebt aan deze dingen?

Je kan met iemand praten in je omgeving je vriendin daa rkun je vaak wel gwn tegen aan praten. (Soms is het ook wel fijn dat ze geen antwoordt geven haha) 

Je kunt ook afleiding zoeken. Door te gaan puzzelen een hobby zoeken zeg maar ga je eigen liedjes schrijven. Lijkt dr op alsof je genoeg inspiratie hebt? Haha ik was zelf best wel depri en door liedjes te schrijven voel ik me nu beter.

 

Tip het is harde maar blijf een beetje uit de buurt van je weed-" vriendin".

@Karlijn m haha ik heb sws al n tijdje afstand van haar dus dat komt goed. tnx voor de tips!!

 

@Kaas123 ja ik liep eerst vaak maar stopte omdat ik me nie lekker voelde dus ik moet weer de deur uit haha. tnx voor de tips!!

@Ray mediteren helpt me nie echt maar de rest kan ik wel proberen. tnx voor de tips!!

Reageer