Vraag

Advies/ ff wat kwijt (sh, stress, ouders achter zelfbeschadiging gekomen)

  • 2 October 2023
  • 2 reacties
  • 91 Bekeken

Reputatie 3
Badge

heyy ik ben inmiddels 14 en zit in de derde 

 

Mijn ouders kwamen achter mijn sh en sindsdien is alles gwn slechter gegaan en ik haat het dat ze het weten.

Eerst was ik de enige die dit wist en soms kon ik het vergeten ofz en gwn me leven leven en dan ging het soms ook heel goed. Ik kon me soms gwn ff normaal voelen ofz. Maar nu ze het weten kan dat niet meer, ze willen me in therapie zetten (waar ik me twijfels oer heb) en me vader maakt steeds “grapjes” over mij in een kliniek plaatsen, en zijn “grapjes” hebben altijd een kern van waarheid. Die grapjes vind ik totaal niet grappig en het maakt me eerder bang...

School gaat ook slecht ook al heb ik nog geen onvoldoendes en redelijke cijfers, ik loop heel erg achter. Dit jaar heb ik 0x huiswerk gemaakt. En ben ik net pas begonnen met huiswerk maken omdat ik weer op soort van “schema” probeer te komen. 

Dit is nog maar een klein deel van alles wat ontzettend stressvol is voor mij, en heel moeilijk om in ritme te komen. (dus slaap, eten want ik eet haast niet en goed, school, werk, sport...) 

Ik hoopte dat als ze het nu wisten dat ze rekening met mij hielden wat ze niet echt doen, en doordat mijn ouders, vader vooral, gestrest is omdat hij miss zijn baan kwijt kan raken doet hij nu juist heel erg boos om kleine dingen, wat voor mij heel zwaar valt en heel demotiverend is ofz. 

Jeetje dit verhaal wordt al veel te lang….

Maar dus anyways heeft iemand tips of advies voor nou ja dit verwarrende verhaal (sorry daarvoor)

 

en mijn vragen zijn:

  1. Hoe werkt een therapeut en hoe is dat? 
  2. Hoe gingen jullie ouders ermee om dat ze (als) over jullie sh wisten?

 

Bedankt voor het lezen en eventueel reageren <33


2 reacties

Hi lieverd ik heb niet de antwoorden, die kunnen anderen hier beter geven. Maar ik wil je wel power en liefde geven! Dat je er mee dealen kunt en van deze nare dingen af kan. Ik hoop dat je goeie tips krijgt. Veel sterkte!

Asky XxX

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, ik heb zelf geen ervaring met sh maar wel met therapie. En het is niet eng of vervelend hoor! Ik vond het heel fijn zelfs en het hielp me goed. De therapeut is gewoon een aardige persoon die zal zorgen dat je je op je gemak voelt en je hoeft niets te doen of te vertellen wat je niet wilt. En je merkt gauw dat het je helpt en dat het oplucht! En geef je er gewoon aan over, dat is het beste. Vertel ook hoe je je voelt, dat je het spannend vind.  Je kunt dat ook opschrijven en aan de therapeut laten lezen. Dat mag en kan gewoon en dat vind zij of hij echt niet raar.  Mijn tip is, ga er eens naartoe en kijk wat je ervan vind. Het kan je echt helpen! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reageer