ADHD of toch iets anders

  • 13 November 2019
  • 2 reacties
  • 85 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey, 

Ik heb officieel ADHD voor mij heeft zo zijn werking in hoe ik doe en reageer ik heb alleen twijfel of het alleen ADHD is of een combinatie met iets anders want ik voel me zo leeg maar met een vol hoofd en ik heb niet onder controle wat ik doe of zeg en heb geen zin meer om moeite te doen voor school want niemand snapt in wat voorn soort gat ik zit ik doe mijn best maar het lukt niet waardoor ik mijzelf teleurstel en de mensen om mij heen maar heb ik dan alleen ADHD of zou het ook samen met iets anders het kunnen zijn

liefs Koolmeesje 


2 reacties

Badge

Ik heb ook adhd en ik snap wat je bedoelt met een vol hoofd  maar toch leeg van binnen. Ik heb een tijdje geleden gedealt met bijna een burn out, en dat was toch wel moeilijk. Maar je moet gewoon positief blijevn en gewoon is de tijd nemen om tot rust te komen. Als je bijvoorbeeld in je bed gaat liggen en probeert aan niets te denken, dan gaan je vanzelf over vanalles denken en daar wordt je hoofd leger van. 

En geen zin meer om je best te doen voor school begrijp ik ook wel, maar onthou wel dat hoelanger je niets doet, dat je misschien blijft zitten en dan zit je nog langer op school. Als ik jou was, zou ik eerst proberen om wat positiever te worden, je hoofd leeg te maken en proberen het goede te vinden in school.

 

Veel succes

Vlinder

Hey!

 

Fijn dat je met deze diagnose voor jezelf weet dat bepaalde moeilijkheden (én kwaliteiten) aan ADHD te linken zijn.

Helaas voel je je vaak ook niet zo goed, waarbij je het gevoel hebt dat jouw hoofd zowel te vol als te leeg zit. Of dit een kenmerk van ADHD is, is een symptoom van iets anders weet ik je niet te zeggen. Wel denk ik dat er wel mensen zijn die jou hier wat meer duiding over kunnen geven. Zo kan contact met anderen met ADHD (bv. in een online groep, forum,...) een fijn gegeven zijn. Op die manier kun je ervarigen uitwisselen en vragen of anderen dit gevoel ook herkennen.

Ik merk dat je er echt wel mee zit, en dat het ook je school beïnvloedt omdat je er het nut niet echt meer van inziet. Ik denk dat het een goed idee kan zijn om hier eens over te praten met een persoon die je vertrouwt. Zo kan je je mentor of een leerlingenbegeleider aanspreken om te praten over deze gevoelens en je probleem met school. Je zou er ook eens over kunnen spreken met je ouders en dan eventueel een afspraak maken met degene die jou met ADHD heeft gediagnosticeerd, om deze vragen voor te leggen.

Het kan ook helpend zijn om je gevoelens op bepaalde manieren proberen te uiten. Zo zou je eens kunnen proberen te schilderen of tekenen hoe het voelt om jou, met jouw gedachten en gevoelens, te zijn. Je zou er ook iets muzikaal,...van kunnen maken, doe je ding. Zo’n activiteit werkt naast ontspannend ook goed om met bepaalde emoties om te leren gaan.

 

Succes!

Groetjes

Lot

 

Reageer