Hoi, ik heb dus ADHD en daar valt onder dat ik heel weinig motivatie heb voor dingen. Je kan het vergelijken met een gasfornuis, als er een gasfornuis is die aan staat en ik vraag of je je hand daar op wil doen, dan zou je dat fysiek gewoon kunnen maar mentaal houd je brein je tegen, zo zit dat dus met mij en huiswerk, klusjes, leren en gewoon mijn kamer opruimen. Het is dus heel moeilijk om ook maar iets te doen. Mijn cijfers leiden daar ook erg onder ik heb al iets van 6/7 onvoldoendes en al meerdere 5,5-6,0. Maar van mezelf moet ik overal boven de 7 voor scoren maar dat lukt niet. Dus dan krijg ik weer dat hele gezeik met dat ik boos word op mezelf omdat ik het weer niet goed doe en daar komt prestatie druk en faalangst bij kijken en dat word ook steeds erger en erger. Het ik best hinderlijk, want ik blijf steeds maar boos worden als ik lager heb dan een 6,5. Ook mijn docenten zijn er klaar mee ze kijken me aan van dat ik beter me best moet doen terwijl ik echt alles geef wat ik heb ik kan niet beter en een docent loopt de hele tijd te zeggen dat ADHD niet zo erg is terwijl die docent het maar eens zou moeten voelen. 24/7 denken, geen motivatie om iets te doen, heel spontaan heel moe, dingen snel vergeten, vergeten wat ik aan het doen was of vergeten wat ik aan het zeggen was, geen concentratie, iedereen teleur stellen, emoties heel sterk voelen en helaas nog veel meer. e dan gaan ze zeggen dat ik me aanstel. dat geeft mij stress waardoor ik weer nog moeilijker kan gaan leren en da haal ik die onvoldoendes wee en dat hele proces weer op nieuw. Ik vraag me echt af of ik wel slim genoeg ben voor HAVO.
Heeft iemand tips over wat ik het best kan doen???