Skip to main content

Hoi, ik heb laatst een iq test gekregen als een soort voortest om te kijken of er dingen terug te vinden zijn van adhd (dit leek mijn psycholoog een goed idee sinds ik een adhd test wil en mijn ouders doen er moeilijk over enzo bla bla bla) nou die is dus zowat afgerond, maar blijkbaar was ik heel erg geconcentreerd op die iq test en ik kon inderdaad aan 1 stuk door met die test en vandaag kwam mijn psycholoog aanzetten met dat die test misschien niet meer nodig is en dat dat nu in twijfel is gebracht. Maar ik heb wel duidelijke symptomen van adhd naast die iq test waar ik overigens heel veel zin in had (ik hou van puzzeltjes haha) en die symptomen heb ik al zo lang als ik me kan herinneren. En er word mij ook meerder keren per week gevraagt door mensen op school enzo of ik adhd heb. Ik heb hier ook problemen mee gehad vroeger. Ik ben bijvoorbeeld gepest voor 6 jaar lang omdat ik druk was, ik was niet meer welkom bij mijn tante omdat ik te druk was etc. En nu begin is steeds meer last te krijgen van die concentratie problemen dus. Vandaar dat ik die test wil. Maar nu mijn psycholoog dit heeft voorgesteld weet ik het even niet meer.

ik zou het doen, dan kunnen ze je er verder mee helpen en kan je bijv. medicatie krijgen, zelf heb ik een vriendin die adhd heeft en zij heeft het ook via zon test gedaan

veel succ6


Hallo ziekcoolegozerbenik,

Allereerst wil ik melden dat ik het zou doe. Je kunt verder geholpen worden en je kunt eventueel medicijnen krijgen. Ik heb zelf (hoogstwaarschijnlijk) adhd en krijg antaandse dinsdag mijn eerste medicatie, het neuropsychologisch onderzoek volgt later nog. Ik denk dat ik er erg veel baat bij al hebben en adviseer het dus erg om die test te doen zodat je verder geholpen wordt. Daarnaast begrijp ik uit je bericht dat je er continu op word gewezen dat je druk bent en dat adhd dus slecht is. Neem dat alsjeblieft niet aan want adhd is een gave geen vloek. Veel succes met verdere eventuele onderzoeken!

groetjes someone0-0

 


heyy,

proberen van een test kan toch nooit kwaad? Als er uiteindelijk uit komt dat je geen ADHD hebt, weet je dat iig ook maar weer, en dan kan je gaan kijken wat het dan wél is, want ik neem aan dat je het liefste wilt dat je je beter voelt 🙂 En als je het wel hebt kan je (misschien) medicijnen krijgen en hebben jij zelf maar ook anderen daar baad bij!! (Win-win voor je ouders, om ze over te halen :))

groetjes

Cyris


Reageer