ADHD?

  • 7 October 2020
  • 2 reacties
  • 72 Bekeken

Badge

Hey,

Ik denk dat ik ADHD heb maar ik wil er wel mee geholpen worden maar mijn moeder is iemand die niet wil dat haar kind iets heeft ( sorry ik weet niet hoe ik het anders moet noemen ) 

De dingen die ik heb die op ADHD lijken zijn

1. Ik kan niet lang stil zitten 

2. Ik kan me niet lang ergens op concentreren en ben snal af gelijt

3. Ik wil vaak aandacht niet negatieve aan dacht maar wel positief

4.ik ben snel boos of geïrriteerd 

5.ik ben niet goed in plannen

Ik weet niet of alles wat ik heb opgeschreven te maken heeft met ADHD maar ik zou daar wel graag hulp mee willen hoe ik er mee moet leren omgaan maar dat kan niet want mijn moeder zegt dat het allemaal flauwe kul is 

 

 

 

 

Wat moet ik doen?

 


2 reacties

Hey torak131313,

Wat vervelende situatie. Jij hebt hebt van dingen last, maar je moeder wil er niks mee of accepteert het soortvan niet. Dat is niet zoals het hoort, een ouder hoort een kind onvoorwaardelijk lief te hebben, ondanks wat er allemaal speelt of als je bijvoorbeeld ADHD hebt.

Je zou naar je huisarts kunnen gaan en met hem bespreken wat voor mogelijkheden je hebt en of je misschien een test moet doen om te kijken of je daadwerkelijk ADHD hebt. Als je 16+ bent heeft de huisarts zwijgplicht, dus dan vertelt hij het niet zonder jouw toestemming aan bijvoorbeeld je moeder dat je geweest bent.

En anders kan je misschien iemand zoeken die je vertrouwt, iemand in je familie of iemand die je goed kent. Dan kan jij daar je verhaal kwijt en die persoon kan je steunen. En dan kan die persoon misschien ook met je moeder hierover praten. Ik denk dat het wel zou helpen als een volwassene hier met je moeder over praat.

Hieronder een linkje voor een site met veel informatie over ADHD, dan kan je kijken of je er wat van herkent.

https://www.hersenstichting.nl/hersenaandoeningen/adhd/

Succes ermee!

Xx Simply Me

Badge

Hey torak131313,

Wat vervelende situatie. Jij hebt hebt van dingen last, maar je moeder wil er niks mee of accepteert het soortvan niet. Dat is niet zoals het hoort, een ouder hoort een kind onvoorwaardelijk lief te hebben, ondanks wat er allemaal speelt of als je bijvoorbeeld ADHD hebt.

Je zou naar je huisarts kunnen gaan en met hem bespreken wat voor mogelijkheden je hebt en of je misschien een test moet doen om te kijken of je daadwerkelijk ADHD hebt. Als je 16+ bent heeft de huisarts zwijgplicht, dus dan vertelt hij het niet zonder jouw toestemming aan bijvoorbeeld je moeder dat je geweest bent.

En anders kan je misschien iemand zoeken die je vertrouwt, iemand in je familie of iemand die je goed kent. Dan kan jij daar je verhaal kwijt en die persoon kan je steunen. En dan kan die persoon misschien ook met je moeder hierover praten. Ik denk dat het wel zou helpen als een volwassene hier met je moeder over praat.

Hieronder een linkje voor een site met veel informatie over ADHD, dan kan je kijken of je er wat van herkent.

https://www.hersenstichting.nl/hersenaandoeningen/adhd/

Succes ermee!

Xx Simply Me

 

 

 

 

 

dankje simple Me 

Reageer