Vraag

adhd

  • 29 September 2020
  • 6 reacties
  • 105 Bekeken

Badge

hi ik heb een probleempje

ik heb dus heel veel research gedaan en ik denk dat ik misschien adhd heb. maar mijn moeder die wilt niet dat ik getest wordt. weet iemand hoe ik toch een afspraak kan maken met een psycholoog ofz?


6 reacties

Hey,

 

Bijna iedereen of veel mensen hebben dingen die lijken op adhd of bijvoorbeeld autisme. Ik denk dat het niet heel veel meerwaarde heeft om nu nog je te laten diagnostiseren. 
mijn oudere broers hebben bijvoorbeeld Allebij adhd, ik niet. Ookal doe ik veel dingen die adhd achtig zijn. Vaak is het bij adhd echt het informatie verwerkingsprobleem en niet persé dat je niet stil kunt zitten of snel afgeleid bent (dat hebben veel mensen namelijk). 
 

ik denk dat het dus geen meerwaarde heeft om je nog te laten testen. 
 

vriendelijke groet,

MalseMakker

Reputatie 3
Badge +4

Hey,

 

Bijna iedereen of veel mensen hebben dingen die lijken op adhd of bijvoorbeeld autisme. Ik denk dat het niet heel veel meerwaarde heeft om nu nog je te laten diagnostiseren. 
mijn oudere broers hebben bijvoorbeeld Allebij adhd, ik niet. Ookal doe ik veel dingen die adhd achtig zijn. Vaak is het bij adhd echt het informatie verwerkingsprobleem en niet persé dat je niet stil kunt zitten of snel afgeleid bent (dat hebben veel mensen namelijk). 
 

ik denk dat het dus geen meerwaarde heeft om je nog te laten testen. 
 

vriendelijke groet,

MalseMakker


je haalt me de woorden uit m’n mond, 

Inezvt, luister naar wat hier staat,

Hallo Inezvt :)

'Je hoeft je niet te laten testen. Je weet zelf het het beste.  Ongeveer hetzelfde als met COVID-19 of andere ziektes/aandoeningen, je hoeft je niet te laten testen. 

-TheMightySlayer <3

Reputatie 6
Badge +7

Zo’n diagnose kun je niet zelf stellen. Een goede test stelt ook vragen aan je ouders, over jou. Als je moeder niet wil meewerken wordt dat dus lastig.  

Waarom wil je eigenlijk getest worden? Stel dat je de diagnose ADHD krijgt, wat ga je daar dan mee doen? Eerlijk?

Voor sommigen is het een reden om achterover te leunen: Ja, ik haal lage cijfers en ik zit de hele dag op mijn telefoon… maar ik kan er niets aan doen want ADHD.

Als je een excuus-diagnose zoekt ben je beter af zonder een labeltje.

Aan de andere kant kan medicatie of begeleiding je misschien enorm helpen om gewoon met jezelf om te gaan.

Wees eerlijk: Wat wil je?

Heyy wat vervelend voor je! Mij vragen mensen altijd of ik ADHD heb maar dat heb ik helemaal niet. Zelf vind ik het wel grappig als mensen het vragen want ik ben ook gewoon druk maar ik snap dat het bij jouw anders ligt :)

Je bent niet alleen! Misschien heb je vrienden/leraren die je genoeg vertrouwt om ze erover te vertellen dat lucht meestal sowieso al wat op

groetjess 

heyy 

 

ik ben gediagnoseerd met adhd, als je denkt dat je hulp nodig hebt zou ik langs gaan bij een neuroloog (hersendokter) die zal je relatine of een kalmeringsmiddel voorschrijven :)

Reageer