Vraag

ADHD

  • 13 September 2019
  • 1 reactie
  • 78 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi!
ik denk dat ik ADHD heb maar ik durf het niet tegen mijn ouders te zeggen heeft iemand misschien tips?
ik ben trouwens een meisje van 14 jaar oud
xx

1 reactie

Hey!

Jij denkt ADHD te hebben. De enige manier om er met zekerheid achter te komen of je dit effectief hebt is door een officiële test uit te laten voeren. Zo'n officiële diagnose kan ook veel rust met zich meebrengen.
Deze diagnose kan gesteld worden door een neuroloog, psychiater of kinderarts. Zou je het zien om eens één van deze mensen te bezoeken?

Je ouders moeten bij zo'n onderzoek ook aanwezig zijn, maar ik snap dat je het niet zo simpel vindt om hierover met hen te praten.
Je zou het hen kunnen vertellen door een brief/mail te schrijven en deze aan hen te geven. Je ou samen met een vriend(in) hier ook over kunnen praten in hun bijzijn.
Wat ook kan helpen is voor jezelf alvast een notitie maken van de kenmerken die je hebt en de redenen dat je dit denkt. Als je ouders er dan iets over vragen aan jou kun je daar heel goed op antwoorden, wat het makkelijker kan maken om erover te beginnen.
Als je dit soort directe manier niet echt durft kun je het ook wat subtieler doen, door bv. een filmpje over ADHD te kijken wanneer je ouders je kamer juist binnenkomen, of boeken over dit onderwerp te gaan lezen en ervoor te zorgen dat ze deze zien,...
Je vindt vast zelf ook wel manieren om het hen stukje bij beetje duidelijk te maken dat je dit vermoedt.

Succes!
Groetjes
Lot

Reageer