Vraag

ADD of niet?

  • 7 April 2023
  • 3 reacties
  • 60 Bekeken

Reputatie 2
Badge

De laatste tijd kan ik mij steeds slechter concentreren. Ik ben altijd al heel dromerig en laten we zeggen wat "van de planeet" geweest.  Dit komt mede omdat ik licht autistisch ben, echter begin ik de laatste tijd steeds meer afwezig te zijn. Dat komt vooral omdat ik bij alles wat ik zie, doe, luister of maak nadenk. Dan heb ik het niet over de gedachtes van een verborgen genie, maar gewoonweg nutteloze gedachtes. Als ik bijvoorbeeld naar een kantinetafel kijk, ga ik nadenken over hoe dat een prima onderkomen voor kleine mannetjes kan zijn. En dat is zo met alles, bij latijn ben ik bijvoorbeeld, zonder het echt door te hebben, halverwege afgedwaald en heb ik een vaag ruimteschip gebasseerd op een passer compleet uitgewerkt in mijn hoofd. Dit klinkt leuk en aardig, maar voor mij is dat het niet meer. Ik word soms opeens afgeleid midden in een conversatie met iemand en moet dan de grootste moeite doen om mijn hoofd daarbij te houden en naar diegene te luisteren. Mijn vrienden denken dat ik soms gewoon niet geïnteresseerd ben en misschien ook wel een beetje doof ben. Ik weet alleen ook niet hoe ik dit aan ze moet uitleggen. 

Laatst las ik over iemand die ADD had en zijn situatie kwam bijna aangstangjagend dicht bij de mijne in de buurt. Toen heb ik ook een test gedaan (wel zo'n online test dus alles behalve betrouwbaar ) en daar kwam 89% uit. Bijna alle symptomen kwamen mij ook bekend voor. Ik begin echt het idee te krijgen dat ik de stoornis misschien heb, maar ik zou graag wat extra meningen hierover horen. Alvast bedankt.


3 reacties

Reputatie 2
Badge

Jo ik herken je struggles. Ik heb zelf ADD. Bij mij is het ook echt geconstateerd. Natuurlijk uit het zich bij iedereen anders. Ik ken ook iemand die ADD heeft maar die is echt gewoon het tegenovergestelde van mij. Toch herken ik me behoorlijk in wat jij zegt:

Tijdens gesprekken ben ik ook vaak 'afwezig'.  Ik ga ook echt van de meest normale dingen, de meest bizarre dingen maken. Ik neem dingen ook heel letterlijk. Als iemand zegt 'je hebt echt wel haar op je tanden’ dan zie ik dat meteen voor me. Maar ook als ik in een gesprek met iemand zie en ik zie bijvoorbeeld een wolk ofzo dan ga ik helemaal bedenken wat er zich in die wolk bevind en dat het een dekbed is voor de lucht. Ja echt de meest gekke dingen, I know:)

Als ik jou zo hoor dan denk ik idd dat je ADD hebt. Als je het zeker wilt weten dan kun je ntl laten diagnosticeren…. als je een 'stickertje' hebt dan is het meestal wel makkelijker uitleggen. Want nu is het een beetje zo van 'ja misschien heb ik wel ADD en ja uhm ook ben ik wel een beetje autistisch maar verder weet ik het niet.' terwijl als je het echt heb laten onderzoeken dan kun je echt zeggen 'jo ik heb ADD. dat houdt in dat ….' snappie?

 

hoop dat je wat hebt aan mn reactie. 

groetjessss 

Als je echt met zekerheid wilt weten of je ADD hebt zou je je moeten laten testen door iemand die er verstand van heeft, want mocht je het hebben kunnen zij je er mee helpen en zorgen dat jij je hopelijk beter kunt concentreren.

Reputatie 2
Badge

 

Tijdens gesprekken ben ik ook vaak 'afwezig'.  Ik ga ook echt van de meest normale dingen, de meest bizarre dingen maken. Ik neem dingen ook heel letterlijk. Als iemand zegt 'je hebt echt wel haar op je tanden’ dan zie ik dat meteen voor me. Maar ook als ik in een gesprek met iemand zie en ik zie bijvoorbeeld een wolk ofzo dan ga ik helemaal bedenken wat er zich in die wolk bevind en dat het een dekbed is voor de lucht. Ja echt de meest gekke dingen, I know

​​​​​​

Precies dit! 

 

Beide bedankt voor jullie reacties, ik ga me nu zeker testen. Een officiële diagnose lijkt me heel handig.

Reageer