De laatste tijd kan ik mij steeds slechter concentreren. Ik ben altijd al heel dromerig en laten we zeggen wat "van de planeet" geweest. Dit komt mede omdat ik licht autistisch ben, echter begin ik de laatste tijd steeds meer afwezig te zijn. Dat komt vooral omdat ik bij alles wat ik zie, doe, luister of maak nadenk. Dan heb ik het niet over de gedachtes van een verborgen genie, maar gewoonweg nutteloze gedachtes. Als ik bijvoorbeeld naar een kantinetafel kijk, ga ik nadenken over hoe dat een prima onderkomen voor kleine mannetjes kan zijn. En dat is zo met alles, bij latijn ben ik bijvoorbeeld, zonder het echt door te hebben, halverwege afgedwaald en heb ik een vaag ruimteschip gebasseerd op een passer compleet uitgewerkt in mijn hoofd. Dit klinkt leuk en aardig, maar voor mij is dat het niet meer. Ik word soms opeens afgeleid midden in een conversatie met iemand en moet dan de grootste moeite doen om mijn hoofd daarbij te houden en naar diegene te luisteren. Mijn vrienden denken dat ik soms gewoon niet geïnteresseerd ben en misschien ook wel een beetje doof ben. Ik weet alleen ook niet hoe ik dit aan ze moet uitleggen.
Laatst las ik over iemand die ADD had en zijn situatie kwam bijna aangstangjagend dicht bij de mijne in de buurt. Toen heb ik ook een test gedaan (wel zo'n online test dus alles behalve betrouwbaar ) en daar kwam 89% uit. Bijna alle symptomen kwamen mij ook bekend voor. Ik begin echt het idee te krijgen dat ik de stoornis misschien heb, maar ik zou graag wat extra meningen hierover horen. Alvast bedankt.