ADD

  • 9 March 2020
  • 2 reacties
  • 71 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hoi iedereen

 

Ik weet niet of dit topic bij het juiste onderwerp staat, maar anders I’m sorry!

 

Ik zit al een tijdje met concentratieproblemen. Op de basisschool had ik dat niet, maar sinds de middelbare heb ik steeds vaker dat ik afdwaal in mijn gedachten.

Ik heb al een paar van die test voor ADD gedaan en daar kwam steeds uit dat ik het had (Ik weet niet of ze betrouwbaar zijn).

Ook heb ik gekeken naar de symptomen van  ADD. Een paar voorbeelden waar ik mezelf in herken:

  • Sneller afgeleid
  • Dromerig
  • Stemmingsschommelingen
  • Alleen kunnen concentreren op een onderwerp als je het zelf erg interessant vindt.
  • Moeite met het afmaken van dingen, waardoor je snel van de ene naar de andere activiteit gaat.

Kan het zijn dan ik inderdaad ADD heb? (wat die test ook zeiden)

 

Amber


2 reacties

Reputatie 1
Badge +1

https://gedragsproblemenindeklas.nl/gedrags-en-ontwikkelingsstoornissen/add/

 

Deze site staan de meeste dingen waarin ik me herken.

Hey Amber,

Ik zelf heb HSP en wist eerst ook niet zeker of ik het had, ik heb ook online testen gedaan maar ik heb vooral gekeken naar symptomen. Online testen kunnen je zekerheid geven maar let vooral op te symptomen. Je kan er over praten met je ouders want  75 % van mensen met ADD komt door erfelijkheid. 

Je geeft zelf al aan dat je inderdaad (last hebt) van de symptomen dus de kans is groot dat je ADD hebt.  Probeer eens alle symptomen onder elkaar te zetten en zet er naast of je de symptomen herkent. Als je veel van de symptomen  hebt kan je vrij wel zeker zeggen dat je ADD hebt. (Trouwens niet alle testen zijn betrouwbaar.)

Ik hoop dat je wat had aan mijn tips/informatie,

Groetjes XXX

Reageer