Vraag

Accute kans uithuiszetten door ouders door gedrag

  • 31 January 2019
  • 6 reacties
  • 96 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik heb vaak ruzie met mama en papa word dan ook meteen boos omdat mama boos is maar ben depresief en laatst is er iets gebeurd op school en op stage en mama zecht dat ik alles verknal en dat ik nergens meer terecht kan om te studeren of om te werken omdat ik toch alles verknal maar het ergste is ik wist niet dat ik iets stoms zou doen omdat ik in mijn eigen wereld zit en zwaar depresief ben en mijn ouders vinden het onder hand wel genoeg geweest want er zijn vaak dingen die er mis gaan ook thuis met mijn moeder ik heb telkens ruzie met haar en ze begrijpt mij niet papa ook niet maar andere ook niet want als mensen willen helpen denken ze het goed te doen terwijl dat niet zo is en nu wil mama dat ik weg ga door mijn gedrag en dat ik begleid wonen moet terwijl ik best voor mezelf kan zorgen en voor een eigen appartement maar ik wil pas uit huis als ik daar klaar voor ben maar ik heb telkens het gevoel dat ik zo snel mogelijk weg moet van mama en papa en dan zeggen ze ook nog dat ik weer begin met niet eten gedeelte waar ik eerder voor in de ursula kliniek voor ben opgenomen en ik ben ook altijd wel moe als im optikd naar bed ga ik optijd wakker word voor school bijv word ik moe wakker en als ik gedouched heb voel ik me wel wat opgeknapt maar ik hoef maar een paar meter te fietsen en ik ben al moe of in andere woorden kapot en ik ben nog niet eens op de helft van waar ik moet zijn moet je na gaan. Wat moet ik doen.

6 reacties

Reputatie 2
Badge +3
Hoi Lovedogs23,

We lezen dat je het moeilijk hebt. Wat goed dat je hier anderen om tips vraagt. Als je er verder over wilt praten kun je ook elke dag tussen 11:00 en 21:00 bellen (0800-0432) of chatten met De Kindertelefoon.

Sterkte!

Groetjes,

Hester van de Kindertelefoon
Kan iemand me helpen met mijn probleem
Hey Lovedogs23

Wat naar dat het er thuis zo aan toe gaat. Je hebt het erg moeilijk, en je ouders lijken weinig begrip te tonen.

Heb je iemand in gedachten waarbij je terecht kan? Is er een familielid, leraar, kennis of vriend(in) waarmee je dit zou kunnen bespreken? Het lijkt me fijn om iemand te hebben die je steunt.

Er is iets gebeurd op school en op stage. Als school weet dat je het moeilijk hebt, kunnen ze hier rekening mee houden. Je mag het gerust bij je mentor melden dat je op stage in je eigen wereld zat en zwaar depressief bent. Voel je je goed bij je mentor?

Zoals Hester zei, ben je welkom bij de KinderTelefoon. Je kan er anoniem je verhaal doen, en krijgt vast een hoop nuttig advies mee.

Groetjes
Kenshin
Dat is het nou juist het zou fijn zijn als ik het kon zeggen maar doordat er in het verleden iets is gebeurd vertrouw ik niemand meer dus ik typ alles in een dagboek app en daar laat ik het bij oo dit moment gaat het nu wel goed met stage want ik ga naar een andere stage overstappen maar ik word wel telkens als ik met mama ruzie heb heringerd aan het feit dat ze het erbij laat en echt wil dat ik weg ga en het liefst begleid wonen maar ik weet zelf dat ik als ik uit huis zou gaan als de tijd rijp is dat ik zelf wel een eigen appartement kan onderhouden maar voor mij is dat niet leuk.
Dat je een dagboek bijhoudt, is heel goed. Je gedachten neerschrijven helpt vaak om je hoofd leeg te maken.

Wat jammer dat je vertrouwen in het verleden geschonden is 😐 Ik kan me voorstellen dat het eng kan zijn om je verhaal met iemand te delen. Mij hielp het om contact op te nemen met de KinderTelefoon. Daar luistert iemand naar je, terwijl je veilig anoniem bent. Je vertelt wat je wilt vertellen, en kan het gesprek beëindigen wanneer je dat wilt.

Zou je zo'n gesprekje met de KinderTelefoon willen proberen?

Groetjes
Kenshin
Ja lijkt me goed

Reageer