Aangesproken over snijden

  • 13 January 2019
  • 7 reacties
  • 72 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo ik ben een meisje van 14 en ik snijdt mezelf. onlangs heeft iemand het gezien en heeft me erover aangesproken.ik weet niet goed hoe je het moet verbergen. ik zou graag met iemand praten die zichzelf ook snijd. omdat ik gewoon steun nodig heb

7 reacties

Reputatie 5
Badge +4
hey,

ik heb me zelf wel eens gesneden ik ben trauwens 15
ik wil er wel met je over praten hoor

groetjes lorenzo
Reputatie 5
Badge +4
hey,


ik heb nog een paar vragen niet verplicht te antwoorden aleen asl je dat wilt
  1. hou oud ben je?
  2. waneer ben je jarig?
Reputatie 5
Badge +4
hoef niet per see te reageern hoor
Reputatie 5
Badge +4
hey,

ik heb een topic gemaakt met een paar vragen voor meiden kan je die beantwoorden?
@lorenzo ,
Je kunt reacties aanpassen, dus dan kun je je vragen er nog even inzetten.
Daarnaast is het wel de bedoeling dat je on-topic blijft , dus lijkt het mij niet verstandig om mensen naar jouw topic te verwijzen.


~het woord,

Als jij er met iemand over wilt praten dan kan dat zeker hier.
Je kunt ook met de Kindertelefoon bellen of chatten over je problemen.
Dat is misschien net wat persoonlijker.
Daarnaast kun je mogelijk ook met een vertrouwenspersoon (docent of leerling) op jouw school erover praten.
Zij moeten zich aan hun zwijgplicht houden (behalve in echt extreme gevallen) , dus jij kunt met gerust hart je problemen met hen delen.

Zelf zou ik niet zo goed weten hoe je die wonden het beste kunt verbergen.
Je zou kledingstukken met lange mouwen kunnen dragen, zodat je wonden niet zichtbaar zijn.

Voorkomen is sowieso beter dan genezen, dus denk ik dat het beter is om je probleem te adresseren in plaats van te verbergen.
Met mensen erover praten is in ieder geval een goed begin.
Hey!

Als je met mensen wilt praten die zelf ook snijden ben je hier op het goede adres, maar zo te zien heb je dat zelf al ontdekt (ik weet niet of je het van plan was, maar je mag hier geen contactgegevens delen).

Wat heb je het persoon verteld dat je heeft aangesproken? Ben je eerlijk geweest of heb je een smoesje verzonnen?

Daarnaast ook de vraag: Waarom snijd je jezelf, of weet je dat niet zo goed?

Het ligt er aan waar je je snijdt, hoe je het kunt verbergen. Ik vraag me dus af waar je je snijdt.

Zoals @MensPersoon al zei, is het beter om te stoppen. Dat is alleen makkelijker gezegd dan gedaan.

Groetjes, Anoniempje
Hoi,

Voor je polsen zijn armbandjes of een horloge een oplossing. Tijdens sport kun je dan vervangen door een zweetbandje en/of sporttape.

Lange mouwen zijn sowieso aan te raden.

Verder zal kleding met lange mouwen en lange broeken de rest wel zo'n beetje bedekken.

Dat persoon die je heeft aangesproken, durf je het diegene te vertellen? Je zou met diegene kunnen praten. Verder zou je ook een gesprek met je mentor, een vertrouwenspersoon, een docent, een vriend(in), je ouders, andere familie en/of de Kindertelefoon kunnen starten. Er zijn dus best veel mensen waar je naartoe kan 🙂 Je kan natuurlijk ook naar je huisarts gaan :)

Gr. Pin

Reageer