Beantwoord

Aangereden en nu bang

  • 18 November 2019
  • 4 reacties
  • 163 Bekeken

Badge

Hallo allemaal

Ik ben een paar weken geleden aangereden en ik ben nu heel erg bang. Ik durf niet meer alleen langs die rotonde en dus durf ik ook niet meer naar school omdat ik daar langs moet. 

Ik voel me heel rot en mijn vader zegt dat ik me niet moet aanstellen, maar ik vind het heel eng.

 

Heeft iemand tips?????

icon

Beste antwoord door Anonymous 18 November 2019, 20:44

Bekijk origineel

4 reacties

hey 

 

ik heb niet een duidelijke tip maar oke.

ik heb ook ooit een angst gehad. ik had iets in mijn been gebroken en kon toen 3 maanden niet fietsen. waardoor ik niet meer durfde te fietsen. maar op een gegeven moment moest het wel en toen heb ik op de fiets de hele weg doods bang geweest dat ik zou vallen. maar dat gebeurd alleen als je bang bent dat het gebeurd. 

 

ik denk dat het voor jou een goede oplossing zou kunnen zijn om een keer met 1 van je ouders daar te fietsen om over de angst heen te komen. 

 

groetjes blue 

Badge

Thanks Blue

Misschien is dat wel een goed idee.

Groetjes Anoniem537

Zeg het anders tegen een vertrouwend persoon , leraar,moeder ,stiefmoeder

Ik denk dat jezelf eerst af moet vragen waarom en waarvoor je precies bang bent.

Als ik het goed begrijp ben je dus aangereden op die rotonde. Maar dit had overal kunnen gebeuren toch. Waarom ben je specifiek bang voor deze rotonde? Denk je niet dat wanneer je gewoon je koppie erbij houdt, je deze angst kan overwinnen. Ik heb altijd geleerd dat je je angst zo snel mogelijk weer moet overtreffen anders blijf je bang en wordt het moeilijker om hier vanaf te komen.

Voorbeeldje; Mensen die paardrijden zullen dit herkennen. Vroeger ben ik dus een paar keer van een paard gevallen/gegooid. Als je jong bent en dit je nog niet vaak meegemaakt heb, is dit best schrikken. Je staat te trillen op je benen maar de instructrice zal er altijd op ‘aandringen’ dat je daarna weer even je paard op gaat. Tuurlijk heb je daar dan geen zin in en ben je bang maar als je dat niet zou doen, blijf je bang en wil je de volgende keer niet meer. Dus dan moet je even die mentale drempel over maar daarna gaat het wel weer. Na een paar minuutjes heb je het oude gevoel weer terug en denk je, ooh dit valt wel mee.

Veel te lang verhaal, maar goed. Komt erop neer dat je zo'n angst alleen kan overwinnen door het gevoel te verdrijven met weer een goede associatie. Het gaat niet zomaar weg, je zult ooit die drempel over moeten.

Dus ik zou je toch aanraden om deze rotonde niet langer te vermijden, anders wordt het nooit minder. Het is idd een goed idee om te vragen of er iemand met je meefietst of misschien vind je het fijner om de eerste keer even lopend te gaan. Dan gaat het wat rustiger en heb je meer tijd om goed om je heen te kijken.

 

Groetjess

Reageer