aandachtsnijden?

  • 24 February 2018
  • 15 reacties
  • 239 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
heey,
wij hadden gisteren gym en ik had me kleding expres thuis laten liggen omdat mijn wonden nog niet genezen waren. Maar uiteindelijk moest ik toch omkleden. en toen zag een klasgenootje dus mijn snijwonden. en toen riep ze er iemand anders bij. maar die zei van o ja dit is maar aandachtsnijden. en nu wordt ik elke x aandachtshoer genoemd. maar ik weet niet hoe het moet, en op internet kan ik niks vinden. help me

15 reacties

Hoii
Erg vervelend dat ze je aandachtshoer noemen als je je inderdaad snijd zal ik naar iemand gaan die je vertrouwt!verder zou ik gewoon dit zegen 'Ja man ik ga zomaar mezelf snijden ik doe net alsof het de normaalste zaak van de wereld is en er zit vast wel geen reden achter' lekker sarcastisch doen daar kunnen ze niet tegen op veder zou ik je niet zo druk maken als je jezelf echt snijd zal er wel een reden achter zitten maar sws niet dat je een aandachtshoer bent ofzo sommige mensen weten niet wat er in iemands hoofd om gaat maar met deze mensen moet je eenmaal dealen in het leven wat vervelend kan zijn maar stop alsjeblieft wel met snijden zoek iemand die je vertrouwt want ik kan me voorstellen dat het erg vervelend kan zijn om jezelf te snijden
veel succes
Bespreek het in ieder geval met jouw mentor, want dat gedrag is onacceptabel.
@menspersoon,

Mentor is geen optie. Ten 1e omdat ze weg gaat, en ten 2e omdat dan me ouders gebeld worden. En ik dan een nog veel groter probleem heb.
Hoi,

Wat vervelend dat je jezelf snijd en al helemaal dat mensen uit je klas je nu aandachtshoer noemen! Zij snappen er dus echt helemaal niks van!

Waarom heb je het je ouders niet verteld? Zou je het juist niet fijn vinden om er met iemand over te praten? Zijn er anderen in je omgeving die je vertrouwt en waarmee je het er over kan hebben?

Er ligt altijd een ander probleem achter snijden. Niet iedereen kan deze zelf achterhalen en ook niet zelf oplossen. Ik denk dat je heel erg gebaat bent bij hulp.

Verder wat @Sophieousrie zegt is ook een goede tip. Sarcasme werkt vaak!

Gr. Pin
@pin

Bij mijn ouders voel ik me niet vertrouwd of veilig. (Door een heel verleden).
@helpppppp
Wat naar dat je je niet vertrouwd en/of veilig voelt bij je ouders! Zijn er anderen waarbij je dit wel hebt? Vrienden, andere familie, een vertrouwenspersoon op school? Niet iedereen vertelt het per se door aan je ouders. Zo hebben vertrouwenspersonen ook geheimhoudingsplicht.

Gr. Pin
Ehm...

Ik weet niet of je vertrouwingsleerlingen hebt op school, maar je kunt het met hen delen.
Ze mogen het niet zomaar aan anderen delen, dus tenzij zij het snijden alarmerend vinden blijft het redelijk veilig voor jouw ouders.
Ze kunnen jouw echter niet beloven het niet met iemand anders binnen hun kringen te delen.
@menspersoo vertrouwensleerlingen!?! Hebben wij niet.

@pin

Eigenlijk niet echt sinds mijn vriendinnen weten dat ik depressief ben gaan ze niet meer met me om.
Reputatie 2
Badge +9
Heey

Vreselijk dat mensen zeggen dat je snijdt voor aandacht, alsof je dat voor je plezier deed. Ik snap die mensen niet. Daarnaast zou ik denken dat deze mensen/ leerlingen dit zeggen om populair te doen/ te zijn.

Daarnaast is praten wel de beste oplossing, wat @Sophieousrie kan handig zijn, maar als ze dan een nare reactie daarop zeggen val jij dan niet terug? Ik hoop het niet voor je, maar het zal me ook niks verbazen.

Je zit op school, maar je wil niet met je mentor praten. Ooit een vertrouwenspersoon gesproken? Deze mensen hebben mensen mogen niet zomaar dingen door vertellen aan derden. Elke school heeft een vertrouwenspersoon dus jouw school waarschijnlijk ook wel

Als het je vriendinnen waren, waarom probeer je dan niet samen met hun of een van hun te praten. Ondanks dat ze niet meer met je om willen gaan. Echte vriendinnen blijven zeggen ze toch altijd?

Verder kan je proberen te praten met leerkrachten, goeie buren (als je die hebt). Of familieleden, andere klasgenoten?

Idk praat gewoon met mensen, als dit allemaal ook niet kan. Dan kan ik je niet verder helpen.

Gr:Mr. S
Hoi,

Misschien weten je vrienden gewoon niet hoe ze erop moeten reageren, dus vermijden ze contact? Toen het voor het eerst weer heel slecht met mij ging, heb ik dat op gegeven moment uitgelegd aan mijn vrienden. Ik heb toen teruggekregen dat ze het eigenlijk heel erg lastig vinden en dat ze het fijn vonden dat ik er nu zo open over was.
Echte vriendschappen gaan niet zomaar heen.

Gr. Pin
Hai "HELPPPPPP",

Het lijkt mij erg naar om aandachtshoer (etc.) genoemd te worden omdat je jezelf snijdt. Maar ik denk dat je zelf ookwel weet dat jezelf snijden niet de oplossing is om je problemen te laten verdwijnen.

Hoe vaker je je snijd hoe verslaafder het wordt, probeer het dus zo min mogelijk te doen. Het is misschien moeilijk. Daarom is het handig dat je het aan iemand verteld.

Zo kan je bijvoorbeeld met vrijwilligers van de KinderTelefoon praten, maar je kan het ook tegen je ouders zeggen. Misschien heb je een soort vertrouwenspersoon op school. Zij hebben een soort "vertrouwensplicht", dit betekent dat ze dingen niet door mogen vertellen zonder jou toestemming of tenzij het jou of andere in levensgevaar brengt. Dit is aan hun te oordelen, maar meestal overleggen ze wel met je hoe en wat.

Wat ik probeer te zeggen is, zoek hulp, voordat je helemaal niet meer kan stoppen.
@menspersoo vertrouwensleerlingen!?! Hebben wij niet.

@pin

Eigenlijk niet echt sinds mijn vriendinnen weten dat ik depressief ben gaan ze niet meer met me om.


Excuses, maar je kan "het" pas depressief noemen als een dokter dit heeft onderzocht en geconstateerd.
@tomenjerry
dit heeft de dokter onderzoch en geconstateerd..

vertrouwenspersoon heb ik wel meegepraat. maar ik kon me daar nooit echt uiten. omdat ze elke x dreigde om naar me ouders te gaan. een frans docente vertrouwde ik wel. totdat ze me snijwonden zag en direct mijn ouders heeft gebeld. die zijn woest.

@pin

ik hoop het. maar veel hoop heb ik er niet in. Hoe heb jij jezelf geleerd te snijden. ik heb het nu een paar x gedaan. maar ik weet niet hoe het precies moet..
Hoi,

Je kunt het altijd proberen om met je vrienden te praten!
Ik ga je niet vertellen hoe je jezelf moet snijden. Ik heb inderdaad een verleden met zelfbeschadiging en juist daarom kan ik je vertellen dat het geen aanrader is.
Je hebt het nu een paar keer geprobeerd, dus hopelijk kun je nog stoppen. Het is beter om nu naar een alternatief te zoeken, zodat je het snijden ook niet meer nodig vindt.
Ik vind dit altijd een goede site met heel veel alternatieven. Ik hoop dat er iets bij zit en je het niet meer nodig vindt te snijden!

Gr. Pin

Reageer