Vraag

Aandacht, zelfmoord

  • 4 January 2019
  • 7 reacties
  • 123 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
het is bij mij thuis erg druk.
naast mijn ouders zijn er 4 kinderen in huis. We zijn dus met zijn 6en thuis.
mijn broer heeft diabetes, mijn zus gronische ziekte, mijn kleine zusje ook diabetes, mijn vader heeft pas geleden een beroerte gehad, mijn moeder een aandoening aan haar alvleesklier, en ik (waarschijnlijk) een spier of pees ziekte. (Word nog onderzoek naar gedaan).
oftewel, het is gewoon ontzettend druk thuis. Ik ben het ‘minst’ ziek van iedereen, (dat word gedacht in elk geval. Ik zeg het meestal niet als ik pijn heb (bijna elk moment van de dag) omdat ik de aandacht niet wil opijsen).
ik ben zelf (vrij) rustig van mij zelf en als het druk is trek ik me eerder terug in een hoekje.
nu ben ik heel erg lang de rest van mijn gezin gaan leven. Ik krijg amper aandacht (wat ik gewent ben, en ik heb daar ook geen problemen mee).
ik slaap/douche/eet er wel, alleen ik ben het liefst zo weinig mogelijk thuis. Ik vertel soms heus wel wat als er om gevraagd word, maar mijn problemen enzo vertel ik al lang niet meer.
ik hoef geen aandacht. Ik heb het gewoon niet nodig, ik red het prima in mijn eentje.
maar ik heb nu flink wat problemen, waar ik nooit over gesproken heb thuis. Ik zat gewoon meer met het verlies van mijn broer (lees vorige topic) dan mijn ouders denken/dachten. Zijzelf zitten er geloof ik niet mee, en mijn broer en zussen ook niet. Ik was/ben de enigste, een van de duizenden redenen waarom ik niets verteld heb.
verder heb ik een verslaving aan sigaretten op mijn 14, ben ik depressief en heel ongelukkig. Ik snijd en denk vaak aan zelfmoord. Ik ben nu het belangrijkste in mijn leven voorgoed kwijt, en ik denk niet dat ik daar ooit nog overheen kom. School gaat enorm slecht (door veel van deze dingen in combinatie met mijn hoofd) en ik heb veel stress. En het gaat thuis ook niet zo goed. Al die tijd heb ik niets tegen mijn ouders gezegd. Alleen mijn beste vriendin en mijn pony weten echt alles. Ik zie gewoon niet in waarom ik hier nog zal moeten blijven...

doordat het zo slecht gaat (met name met school) kan ik niet anders dan praten met mijn mentor. Alleen ik weet vrij zeker dat hij mijn ouders belt.
dan worden dat weer eindeloze gesprekken met mijn ouders en van alles en nog wat. Ik wil mijn ouders niet kwetsen met het feit dat ik het nooit verteld heb, en ik wil ze niet zwart maken door te vertellen over thuis. (Ik ben ook een beetje bang voor een woedeaanval van mijn vader dan).
nu zullen jullie waarschijnlijk zeggen: vertel de dingen die je niet wilt vertellen gewoon niet. Maar alles is met elkaar verbonden met super ingewikkelde lange verhalen. Als ik niet alles vertel, klopt mijn verhaal niet meer.
bovendien wil ik de aandacht niet, die ik dan ineens ga krijgen. Mijn plaats thuis nu vind ik prima...

kortom; ik heb mezelf de afgelopen 2 jaar enorm in de problemen gewerkt en ik zit nu echt totaan mijn nek in het drijfzand..

wat moet ik doen?
dankjewel als je de moeite nam alles te lezen💖
xx

7 reacties

Als je het leest, please reageer. Ik ben echt vrij radeloos.
Zoals het nu lijkt ga ik het jaar niet eens halen..😓😓

xx A💖
Hey,

wat vervelend dat je met zoveel problemen zit.

Je ouders zijn niet de enige optie om mee te praten. Je kan met een vriend(in), vertrouwenspersoon, huisarts of kennis praten, natuurlijk kan je voor een gesprek ook terecht bij de kindertelefoon en 113. Als dat je niks lijkt maar toch met iemand wilt praten, ik ben er ook voor je!

Is het omdat het zo druk thuis is niet fijn voor je als je even weg kan even rust. Bijvoorbeeld naar een vriend(in) of familielid.

Zelfmoord is nooit de oplossing. Ik weet het is verleidelijk maar doe het niet! Als je gedachtes erger worden of neigingen bel dan 113!

Kan je niet leuke dingen gaan doen om je op te vrolijke en even bezig te zijn met andere dingen. Heb je hobby"s? Wat vind je leuk om te doen? Wat heb je altijd al een keer willen doen?


Sterkte!
Hey @AnOnIeM9876543212
dankjewel voor je reactie,

ik heb geen andere keuze dan praten met mijn mentor op school, omdat mijn problemen mijn resultaten beïnvloeden. Ik blijf waarschijnlijk zelfs zitten.
Verder heb ik wel hobby’s (lease pony) alleen door mijn slechte resultaten mag ik van mijn ouders bijna niet meer heen.
Wat houd 113 precies in eigenlijk?
xx A💖
dankjewel voor je reactie,


Graag gedaan!


ik heb geen andere keuze dan praten met mijn mentor op school, omdat mijn problemen mijn resultaten beïnvloeden. Ik blijf waarschijnlijk zelfs zitten.


doordat het zo slecht gaat (met name met school) kan ik niet anders dan praten met mijn mentor. Alleen ik weet vrij zeker dat hij mijn ouders belt.


Als het goed is heeft je school ook vertrouwenspersonen. Die zitten met geheimhouding, dus mogen niet zomaar je ouders bellen.


Verder heb ik wel hobby’s (lease pony) alleen door mijn slechte resultaten mag ik van mijn ouders bijna niet meer heen.


Kan je het hier niet met je ouders over hebben? Want je moet wel leuke dingen blijven doen!


Wat houd 113 precies in eigenlijk?


113 is de zelfmoord lijn, deze kan je bellen als je met zelfmoord gedachtes of neigingen zit. Zij hebben ervaring en zij ervoor bedoelt om het te voorkomen. Je kan meer informatie over vinden op hun website.
@AnOnIeM9876543212 dankjewel💖💖
Graag gedaan!

Ik hoop voor je dat het goedkomt!
Als ik jou was zou ik naar je mentor gaan met de vraag of er iemand op school is waarmee je kan praten over de situatie thuis. Deze persoon heeft een geheimhoudingsplicht en mag je ouders dus ook niet bellen, dit is hiervoor ook al gezegd.
Uit mijn eigen ervaring kan ik zeggen dat praten over je problemen erg helpt.

Veel succes!

Reageer