Skip to main content

Aandacht van mentor

• October 6, 2025
  • 4 reacties
  • 83 Bekeken

Forum|alt.badge.img

(Maar ik ben niet iemand die zelf om een mentorgesprek ga vragen. Mijn vraag is, hoe kan ik de aandacht van mijn mentor trekken zodat ik een gesprek met haar krijg?)

hoi hoi! Ten eerste bedankt dat je dit leest en het mss zou willen beantwoorden.

Ik zit ergens mee. De winter komt eraan en ik denk dat we allemaa de winterdip wel kennen. Ik zit er ook weer in. Sommige hebben hem sterker dan andere en ik ben zo'n iemand. Ik voel me depressief, niet lekker, somber en je kan het hele riedeltje wel bedenken. Het gaat gewoon niet goed.

Nu wil ik heel graag een gesprek met mijn mentor. Omdat het gewoon niet lekker en dus niet goed gaat en ik het fijn vind om met haar te pratn erover of dat zij het gewoon opmerkt dat het niet lekker gaat.

Maar ik ben niet iemand die zelf om een mentorgesprek ga vragen. Mijn vraag is, hoe kan ik de aandacht van mijn mentor trekken zodat ik een gesprek met haar krijg? Ze is mijn mentor dus en Nederlands docent dus ik heb zo'n 3 uur les in de week van haar.

Heel erg bedankt als je een idee heb hoe ik dit kan doen <33

groetjess

4 reacties

S4GEEE
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • October 7, 2025

heyy

tja, mijn advies is toch het vragen. ik weet dat dat heel moeilijk en spannend is, maar ik denk niet dat het mogelijk is om het zo naar hem te hinten ofzo. als je dat echt veel te moeilijk vind kun je ook een vriend of vriendin vragen om tegen je mentor te zeggen dat je je niet goed voelt de laaste tijd mentaal. misschien gaat hij dan het gesprek met je aan. maar als dat niet werkt, zal je het gewoon aan hem moeten vragen als je met hem in gesprek wilt. je kunt daar ook een ouder voor vragen om je mentor te vragen voor een gesprek, en dan zeg je gewoon dat het over cijfers gaat als je ouders niet weten over je winter dip. hoop dat het helpt!

groetjesss ​@S4GEEE 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 7, 2025

Hoi ​@Madeliev! Misschien kan je een briefje aan je mentor geven of haar na de les even kort zeggen dat je iets wil vertellen maar het moeilijk vindt om het te vragen. Dan weet ze dat je wil praten en kan ze je helpen. Ze wil je echt graag helpen hoor! :)

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • October 7, 2025

Tja,

Ja je kan heel erg verdrietig gaan doen maar dat belt denk ik niemand. Niet doen. Ik zou het inderdaad vragen maar als je het niet na de les kan doen vraag dan gewoon of je hulp nodig hebt met een vraag. En vraag dna of je haar even in de pauze kan spreken een gesprekje zoals " mevrouw kan ik een gesprekje met u hebben in de pauze?" En ik zou dat dna wat zachter vragen behalve als je al erg zacht praat dan niet misschien maar gewoon alsof je niemand wil stuoren en gewoon je docent je wil laten helpen met die vraag. Ik zou het ook doen op een wat roemourig moment als er veel gepraat wordt maar jullie wel of net aan het werkt zijn. 

En als het gesprek is aan gekomen dan het hebben over de winter dip. En wat u wil bespreken.

Doei fijn en dankbewel voor het Bedankt voor het doen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 1, 2026

heyy, ik zit met een beetje hetzelfde wat ik zou doen is gwn een beetje verdrietig kijken als je in de les zit en ja miss vraagt ze dan van gaat het goed en ik had dat ook alleen ik durf het nooit te zeggena als het nie goed gaat alleen ja en dan wij hebben zowiezo elke 4 weken een mentorgesprek en dan vraagt mijn mentor van hoe gaat het met jou en ik durf dan niet te antwoorden met slecht (iem daar tips voor) maar jij kan dan bijvoorbeeld zeggen een beetje