Skip to main content

hoi!

ik heb het moeilijk met dingen o.a school, gewicht, sh, ouders,  vrienden etc. En ik wil er heel graag met iemand over praten, maar ik weet niet wie. hier een lijstje met mensen die niet kunnen:

-ouders, nee gwn nee die begrijpen me niet en die worden alleen maar boos

-vrienden, vinden dat ik met aanstel en de meeste zijn wss nep

-school, die vertellen het aan mijn ouders 

-therapeut, kan niet want hoe kom ik daar zonder dat mijn ouders het weten

-broers en zussen, die snitchen mij

Dus hebben jullie nog ideetjes voor mensen die ik om hulp kan vragen? heel erg bedankt!! xx

Hoi,

Wat lastig dat je niemand weet.

Het ligt eraan hoe oud je bent maar je zou naar de huisarts kunnen gaan. Die kan een verwijzing naar een psycholoog kunnen geven zonder dat je ouders het weten (weet niet of dit bij alle huisartsen kan). ook kan je naar de huisarts om gewoon even te praten. ik ken iemand die dat heeft gedaan.

als het goed is moet er iemand op school zijn met wie je zou kunnen praten die geheimhoudingsplicht heeft. ze mogen het dan niet zonder jou toestemming aan jou ouders vertellen. Je zou dit na kunnen vragen bij je mentor, zorg coördinator, of een docent die je vertrouwd.

Je zou het ook nog een keer met een vriend/vriendin kunnen bespreken en goed uitleggen wat je voelt en dat je je niet aanstelt.

Hopelijk heb ik je hiermee kunnen helpen. Als er iets is kan je altijd hier op het forum terecht.

Liefs,

A

Hoi @bella1111 ,

Ik wil je best wel te woord staan op dit forum,

Ik ben zelf een meisje van 14 jaar en kamp zelf ook met mentale probleempjes. De vraag is zou je dat fijn vinden?

Mocht je het niet willen dan wens ik je in ieder geval veel succes met iemand te vinden.

Liefs,

EmmakokfanEva.

Hoi @bella1111,

Wat vervelend om te horen dat je niet weet met wie je kunt praten over je problemen. En wat super goed dat je dit vraagt op het forum, want we willen je natuurlijk graag helpen! Met de medewerkers van De Kindertelefoon kun je het over alles hebben. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. 

Groetjes,

Laura van De Kindertelefoon 

Persoonlijk als ik geen help kan krijgen op een moment (BV. omdat het middernacht is) dan gebruik ik

✨hEt InTeRnET✨

Ik ga vooral dan op Het Kindertelefoon forum, ChatGPT, character.ai en heel soms Discord.

Hoi @bella1111   ik denk ook dat een goed begin is de tip van @Laura123  ter harte te nemen, en ook  wat @EmmakokfanEva  en @anoniem4334   zeggen, het kan je helpen! Het is echt goed om hierover te praten en de eerste stap kan de kindertelefoon zijn! Kun je gerust doen, ik heb het ook een paar keer gedaan en het zijn echt super lieve mensen die jou echt willen helpen!

Groetjes liefs Tartan X

Reageer