Vraag

Aan ouders vertellen of niet TW: Selfharm

  • 13 February 2022
  • 10 reacties
  • 303 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4
  • Praat goed mee
  • 155 reacties

Hey zoals er in de titel staat doe ik aan sh maar ik ben bang dat ik in de zomer als ik een topje draag dat me ouders erachter komen ze weten dat ik een depressie heb maar dit weten ze niet. Ik weet zeker dat me vader me niet begrijp, dit is geen vermoeden ik weet het gewoon duizend procent zeker. Zelf ben ik aan het kijk met een vrouw met wie ik spreek over me depressie hoe ik uit huis kan worden geplaatst. Mijn moeder is alleen nog maar bij me vader voor het geld dat ze nodig heeft maar omdat ik nog maar 13 ben kan ik nergens heen daarom kras ik me op mijn armen. Ik wil het heel graag tegen mijn moeder zeggen alleen ben bang voor haar reactie. 
Iemand tips of ervaringen

💋💋💋 Lucky 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Heyy ik vind het heel vervelend voor je en goed dat je hulp zoekt misschien moet je het aan die vrouw vertellen ik denk dat het heel erg zal opluchten en ik denk dat je aan je moeder moet vertellen over hoe je je voelt en waarom je sh doet kop op je kan het ik weet het zeker

Hey Lucky

 

Wat rottig..

Misschien kan je dit eens vertellen aan de mevrouw met wie je over je depressie praat. Ik denk dat het je erg oplucht als je het aan iemand vertelt en misschien heeft die mevrouw ook nog wel een aantal goede tips voor je over hoe je het aan je moeder kan vertellen. Ik denk wel dat het een goed idee is om het aan je moeder te vertellen aangezien je ook aangeeft dat je dat zelf wel graag wilt vertellen. Ik snap dat je bang bent voor de reactie van je moeder, maar denk dat ze gewoon heel liefdevol en goed zal reageren!

 

You've got this!:slight_smile:

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 5
Badge +4

Ik heb het net tegen mijn moeder gezegd ze reageerde goed 😊 en niet heel geschokt niet dat ze wat door had maar ze wist dat veel depressieve mensen aan sh doen dus ja ik ben blij

💋💋💋 Lucky 

Wat fijn voor je 

Ik denk dat je moeder wel aan je vader gaat uitleggen 

Je hoeft geen zorgen te maken 

😉

Hoi Lucky!

 

Wat super dat je het aan je moeder hebt verteld en wat fijn dat ze goed reageerde! Ik ben trots op je:blush:

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 7
Badge +6

@Lucky 

Hoi,

Wat goed om te horen dat je met je moeder hebt kunnen praten. Ook belangrijk dat je al professionele hulp krijgt.

mocht je je verhaal kwijt willen, iets van je af willen praten, dan kun je ook anoniem De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten .

sterkte, groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

Reputatie 4
Badge +1

hoi lucky!

ten eerste wil ik zeggen dat je er super goed aan hebt gedaan om het tegen je moeder te zeggen, ik hoop dat je nu geholpen kan worden (als je daar voor openstaat). 

zelf heb ik ook een lange tijd aan sh gedaan maar het heeft me eigenlijk nog verder de grond in getrapt.

als ik je een tip mag meegeven, ik ben nogal goed in dingen invullen voor anderen ik denk altijd precies te weten hoe iedereen gaat reageren. 

maar mijn wijze mentor zei een keer tegen mij: ´NIVEA´ en ik dacht gelijk aan dat merk, maar dat bedoelde hij niet. Nivea staat voor

niet

invullen

voor

een

ander

ik vond dat zo mooi en grappig dat ik het ben gaan gebruiken op het moment dat ik weer dingen aan het invullen was. want daarmee zat mijn hoofd altijd vol en hierdoor een stuk minder

 

ik hoop dat ik je heb kunnen helpen

Ur strong!

liefs TeaLover :tea:

Reputatie 7
Badge +17

Hoi super sterk dat je met je moeder bent gaan praten, dat is al heel fijn :) Ik hoop dat je er nu verder mee kunt !

Grtz en liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +19

Wat goed dat je dat gedaan hebt ik ben trots op je

Hoii,

Dit is natuurlijk super naar en ik leef met je mee.

Maar mijn tip is om het eerst te vertellen aan je moeder en vragen of ze je misschien kan helpen met het aan je vader vertellen. 

Succes! Ik weet zeker dat je dit kan:)

Reageer