Vraag

4 vriendinnen

  • 6 August 2023
  • 6 reacties
  • 112 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Heee

ik zat afgelopen jaar in 1 vwo (gymnasium) en ik was goede vriendinnen geworden met 4 meiden. Bijna het hele jaar ging goed tot de meivakantie. Na de meivakantie gingen ze me opeens random negeren, uitschelden etc. De enige reden die ze hebben gegeven waren dat ik hetzelfde rokje heb gekocht als een meisje uit die groep. 
Een paar weken later was toetsweek (we fietsen altijd samen naar school en wachten ook op elkaar als iemand te laat is) maar ze zijn elke dag zonder mij weggefietst ook als ik op tijd was. Toen was de verjaardag van het ene meisje uit die groep die nog soort van normaal tegen mij deed. Het feestje was opzich wel leuk en op t einde hadden we nog afgesproken om samen iets in de zomer vakantie te gaan doen. 
De dagen daarna waren nog meer feestjes en ze werden alleen maar erger. Er werden ook bijvoorbeeld ijsklontjes in m’n kleding gestopt en naar me gegooid en niet als grap. Ik heb ook gwn gezegd dat ze moesten stoppen. Toen was het schoolfeest, waar ik niet naartoe ben gegaan. Ik was met andere vriendinnen naar Zeeland. Ondertussen gingen ze me uitschelden online. Dat ene meisje waar ik mee af had gesproken iets leuks in de vakantie mee te doen schold me ook uit, maar zij had het niet getyped een ander meisje uit die groep had dat gedaan maar via haar telefoon. Nog steeds negeerde ze me als ik iets normaals vroeg. Het laatste moment waar we samen waren was de rapportuitrijking. Dat ene meisje (van iets leuks uit de vakantie) keek echt naar mij alsof ze sorry wou zeggen of zo. 
 

ik wil gwn weer vriendinnen eigenlijk met haar worden maar zij komt niet naar mij toe om sorry te zeggen. Ik ga niet sorry tegen haar zeggen want ik heb niks tegen haar gedaan. Ik ben bang dat als ik haar app of bel etc. Dat ze het aan die andere meiden gaat vertellen en dat ze weer achter m’n rug gaan trashtalken of als ze vriendinnen wilt worden dat ze me puur voor informatie gebruikt.

 

ik heb bijna geen andere vriendinnen, op dit moment 3 en ik heb t gevoel dat ze veel meer met elkaar doen en mij echt aan t negeren zijn. Op mijn sporten kan ik geen vriendinnen maken want bijna iedereen is jonger dan ik en dat klikt niet helemaal 

Weet iemand wat ik moet doen met die 4 meiden en vriendinnen maken??? 
 

help aub 😭😭


6 reacties

Badge

Wat ik zou doen is ze negeren en dat meisje die nog een beetje aardig tegen je doet moet je misschien een keer mee gaan afspreken en vragen waarom ze dat doen.

En het is nu zomervakantie en dat betekend misschien een nieuwe klas en een nieuwe start met andere mensen. Dus daar kan je ook andere vrienden maken. Ik hoop dat dit een beetje heeft geholpen!

hey lieve @Sgb33 ,

 

wat kun je het goed uitleggen! ik heb dit soort zelf helaas ook meegemaakt dus ik snap helemaal wat je voelt!

het is heel raar dat ze je gingen negeren omdat je hetzelfde rokje hebt gekocht?! like what-

daar is helemaal niks mis mee. zo te lezen bedoelde je het ook niet gemeen. 

dat ze zonder jouw zijn weggefietst is echt rude!! weet je waarom ze dat deden?

wat jammer dat je niet naar het schoolfeest bent gegaan. echt mean dat ze je dan online berichten sturen! dat is echt bullshit.

 

ik hoop oprecht heel erg dat je weet dat jij niks fout hebt gedaan. hun zijn het probleem. als ik jouw was zou ik ze helaas los laten. dat is heel moeilijk, en zeker als hun een van je weinige vrienden zijn. deze mensen zijn heel erg gemeen tegen jouw zonder reden. ik snap heel erg dat je nog vrienden met ze wilt zijn, maar met deze gemene mensen wil je echt geen vrienden zijn!

ofcourse kan je ze nog een kans geven, of uitpraten. als ik jouw was zou ik dat wel even doen. als ze daarmee doorgaan zou ik niks meer met ze te maken willen hebben. wat hun doen is echt echt echt niet oke!!

je kunt proberen om met andere mensen in je klas contact te zoeken. ga bijvoorbeeld een keer bij ze zitten in de pauze :) of met iemand van een andere klas.

ik zou over alles met je mentor praten, of een docent die je vertrouwt. praat er met iemand over!!

 

ik ben er voor je! je kunt me altijd taggen in een berichtje :)

 

veel succes en sterkte

geniet nog even van je vakantie!

 

heel veel liefs,

maisie <3

Reputatie 1
Badge

Hey maisie 

thanks voor je reactie 

Ze hebben gezegd dat ze weg zijn gefietst zonder mij omdat ik 1 minuut te laat was en ze een goed plekje in de klas wilden. 
 

ik heb al geprobeerd met ze te praten maar ze beweren dat er niks gebeurd is hoewel dat zo voor hij kan zijn voelt dat zeker niet zo voor mij. uitpraten heeft dus niet gewerkt. Mijn mentor doet niks en mijn ouders weten het al.
 

Ik weet gwn niet meer wat ik moet doen als ik hen weer op school zie volgend schooljaar.

 

ik heb maar 40 meisjes in mijn jaarlaag, en de meeste ken ik al en zijn niet mijn ding. 
oplossingen zijn welkom!

 

xx sgb33

 

Reputatie 6
Badge +3

erg herkenbaar. Het valt mij vaak op dat meiden op die leeftijd anderen voor domme redenen zoals het zelfde rokje hebben irritant vinden, haten of niet meer mogen. negeer ze terug. je wilt geen vrienden zijn met dat soort mensen.  spreek af en maak vrienden met mensen die normaal met je omgaan. 

Reputatie 4
Badge

Hi Sgb33 

wat ontzettend rot voor je!! 
Ik zou het contact verbreken met die drie vervelende meiden, echt ze zijn jou niet waard. Met dat andere meisje zou ik gaan praten 
Wonen er misschien leuke meiden bij jou in de wijk waar je mee kan afspreken? 
heel veel geluk 🍀 

xxx

 

 

Reputatie 7
Badge +11

Wat vervelend!

Ik zit ook op het gymnasium en ik ga nu naar de 2e. Ik snap ook wat je bedoelt, ik heb niet precies hetzelfde meegemaakt, maar ook zoiets.

Ik ben een fan van anime, en er zijn niet veel kinderen die ook van anime houden. Tijdens een soort cursus op school heb ik een meisje ontmoet die ook van anime houdt. We zijn meer tijd gaan doorbrengen, en ik heb een tijdje met haar en haar vriendinnen rondgehangen. We hadden ook nummers uitgewisseld, en we stuurden allemaal grappige gifjes en zo naar elkaar.

Toen opeens, na een weekend, ging ik naar haar vriendinnenclub toe en groette haar, maar ze keek me aan alsof ik een wildvreemde was. Ze negeerde me en ik snapte niet wat er mis was gegaan, en haar beste vriendin en ik zijn ook vriendinnen, maar zij keek ook naar mij alsof ik gek was ofzo. De rest van de club keek zo verbaast dat ik zeker wist dat ze er niks mee te maken hadden. 

Ik heb haar nu geblokt, en ik heb andere vriendinnen nu. Ik vind het nog steeds vervelend als ik langs haar loop en ze zo vijandelijk naar me kijkt, maar ik negeer haar, en ik ben erachter gekomen dat ze nog minstens 4 andere kinderen heeft "gebackstabt” zoals dat heet.

 

In mijn situatie was het beste wat ik kon doen, haar blokken en andere vriendinnen zoeken.

 

Ik denk dat dat ook slim is voor jouw. Over die ene vriendin, als ik jouw was zou ik haar met rust laten, en als ze naar je toekomt en weer vriendinnen wilt zijn, haar gewoon weer accepteren. Als je het niet helemaal vertrouwd, moet je haar misschien niet alles vertellen, en met andere vriendinnen praten over persoonlijke dingen.

 

Ik hoop dat dit heeft geholpen!

Reageer