Skip to main content

2 weken clean, maar ik wil het niet

• April 30, 2026
  • 1 reactie
  • 54 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

heyy, het is een tijdje geleden dat ik online ben geweest.

Ik ben nu in therapie voor zelfmoord gedachtes en zelfbeschadig. ik moet binnenkort ook naar een psychiater omdat mn therapeut/ouders denken dat ik mezelf iets aan ga doen. ik ben twee weken clean nu. niet omdat ik dat zelf gedaan heb maar omdat ik 24/7 in de gaten wordt gehouden en alle dingen waarmee ik mezelf pijn kan doen is weggenomen. ik wil zo graag mezelf weer snijden. ik wil zo graag opnieuw de mentale pijn wegnemen. ik heb paniek aanvallen omdat mijn hoofd zo vol zit met de gedachte opnieuw en opnieuw dat ik mezelf wil doden en ik kan er niet mee omgaan want ik kan niet snijden. ik ben mezelf op mijn benen gwn heel hard aan het krabben, ik trek aan mn haar en (miss een beetje raar maar ik kan er niet zoveel aan doen) ik bijt in mijn armen en handen tot ik er blauwe plekken van krijg, alleen maar om iets van pijn te voelen. ook maakte ik me nog niet zo zorgen om dat de littekens op mijn armen maar mijn vader is continu mijn armen aan het checken en het maakt me heel onzeker en geeft me nog meer het gevoel dt ik helemaal vast zit. ik kan het gwn niet meer aan om niet mezelf niet pijn te doen

1 reactie

Fem_
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • May 1, 2026

He ​@ikvoerlievermijnnaamnietin ,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Wat verdrietig om te lezen dat je zo worstelt met de mentale pijn en daardoor vanalles probeert om deze uit te schakelen. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Liefs,

Fem, De Kindertelefoon