Skip to main content

Hoi allemaal,

Eigenlijk ben ik niet vaak actief en plaats ik ook niet zo veel reacties, maar nu wil ik een topic plaatsen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Ik zit in de 4e van de middelbare school en in de 1e en de 2e klas zat ik met een goede vriendin van mij in klas, zij was dan ook de enige die ik had, (voor de rest had ik eigenlijk een beetje het gevoel dat niemand mij mocht). Ik was dus blij dat ik met haar in de klas zat, omdat we dan opdrachten enz. samen konden doen.

In de 3e klas moesten we kiezen, toen kwamen we allebei in een andere klas. Het gevoel dat niemand mij echt mocht werd toen eigenlijk alleen maar erger. Ik kreeg wel 2 mensen waar ik soort mee bevriend raakte, maar volgens mij vonden ze dat zelf niet eens leuk, en vonden ze het alleen handig dat ze zelf niet alleen waren als 1 van hun bijv. ziek was. Oftewel ik voelde me toen ontzettend het 3e wiel. Ja, het is natuurlijk ook wel zo dat 2+1 altijd 3 is, maar leuk is het natuurlijk niet. 

Nu zit ik dus in de 4e en het is nog steeds het zelfde, ik ben nog altijd het 3e wiel en zit er maar een beetje verloren bij, maak opdrachten alleen en zeg eigenlijk zo weinig mogelijk.

Wat voor veel mensen juist verschrikkelijk was, was voor mij juist een uitkomst, online les. (Ja, ik hoop dat corona snel achter de rug is, maar vond dat echt een voordeel). Ik was echt blij dat ik niet naar school hoefde. Ik hoop eigenlijk nog steeds dat het anders wordt, maar dat gaat niet gebeuren. 

Nu moet ik examens doen, misschien denk je: huh, waarom dan dit verhaal? Ze is er dan toch bijna vanaf?

Ik ben gewoon bang dat als ik straks mijn opleiding ga doen ik weer in een klas kom waar ik niemand heb en dan eigenlijk weer een eenling word. Iemand misschien tips?

Ik ben toch soort opgelucht om dit te hebben kunnen delen, voor de rest weet niemand uit mijn omgeving dit, dus voelt het toch als een opluchting.

Bedankt voor het lezen!

Ik zit in groep acht en ik heb ook bijna geen echte vrienden omdat ik van lezen hou. Jammer dat dit anoniem is anders zou ik wel wat meer over mezelf kunnen vertellen

 

 


Probeer trouwens nieuwe vrienden te maken en probeer hun hobby's uit!

PS:ga niet te veel met hun mee want anders is het net alsof je zelf geen hobby mag hebben!


@Anonieme benno 

Hoi, echt naar voor je zeg! Hopelijk krijg je straks in de 1e klas wel vrienden. 

En er zijn echt wel meer kinderen die van lezen houden hoor! Ik vind het zelf ook heerlijk om te lezen!

 


Heb je een idee waarom niemand je zou mogen? Dat is namelijk onmogelijk er zijn altijd wel mensen die hetzelfde denken als jij. Ik zou bijvoorbeeld nu heel graag bevriend met je zijn om je te helpen, want heb hetzelfde ongeveer meegemaakt in de 2e klas toen ik echt helemaal niemand had. (toen bleef ik zitten wat niet slecht uitkwam want toen kwam ik bij vrienden in de klas omdat die allemaal jonger waren dan ik)

Probeer voor nu het leuk te hebben met diegene waar je nu mee omgaat. Voor de volgende opleiding zorg dat je meteen bij mensen komt die ook eenling zijn of lijken dat sluit veel makkelijker aan. ik doe nu zelf MBO4


@fcikbendemol  nee geen idee eigenlijk, maar in de klas mag echt niemand mij. Iedereen loopt een beetje achter elkaar aan en willen populair zijn, voor mij hoeft dat niet, misschien dat ze me daarom lomp vinden ofzo. Hoop inderdaad dat als ik naar het MBO ga ik dan meteen aansluiting kan vinden, maarja.


Kunnen wij met elkaar in contact komen? Hoe?

Vooral mensen zoeken die op jou lijken qua gedrag enzo


@fcikbendemol ja zou ik eigenlijk ook wel willen, maar ook geen idee hoe...


@fcikbendemol Maar als we dan bijv. Met elkaar in contact zouden komen, hoe zie je je dat dan voor? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk


Hoii, ik ken dit. Ik had het nml ook. Ik foe een zorg opleiding en daar eord verwacht dat je iedereen respecteert en met iedereen moet kunnen samenwerken. Dit moet dus ook vask en daardoor heb je al snel het idee dat iedereen je toch een soort van mag.

Als dit bij jouw niet het geval is komt het als nog goed hoop ik voor je. Ze zeggen weleens ooit komt het goed dus wie weet

Groetjes van mij


@Neeltje Bedankt voor je reactie! Hoop ook echt dat het goed komt! Het kan in ieder geval dus nog...


thanks, leuk dat je ook van lezen houd!


Reageer