Vraag

15 en depressief

  • 30 May 2021
  • 2 reacties
  • 36 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal,

 

de laatste maanden voel ik me soms erg depressief. Vandaag bijvoorbeeld ook. Dan vraag ik mezelf af voor wie ik eigenlijk nog wel belangrijk ben en waarom ik nog op deze wereld ben. Soms lijkt het wel alsof zelfs mijn beste vrienden niet om me geven. Momenteel heb ik ook een hoge werkdruk op school en er is veel ingrijpends gebeurd de afgelopen maanden.  
 

daarnaast voel ik me regelmatig erg moe, heb hoofdpijn, soms ook misselijk en ervaar veel stress. 
 

heeft iemand enig idee wat ik moet doen? Naar de psycholoog? naar de dokter? Vertel het me.


2 reacties

Heyy

 

Wat vervelend dat je je zo voelt! 

 

Je bent belangrijk voor heel veel mensen! Jij doet er toe🙂

 

Als je denkt dat je jezelf wat aan gaat doen kan je altijd contact opnemen met 113. Verder kan je ook altijd bellen of chatten met de kindertelefoon of hier op het forum om hulp vragen!

 

Het beste wat je kan doen is hierover praten. Dit zou inderdaad met je psycholoog of huisarts kunnen, maar ook met je ouders, mentor of een goede vriend/vriendin. Praten lucht namelijk erg op en dan kunnen de mensen in jouw omgeving je helpen en steunen om hier mee om te gaan!

 

Verder lijkt me handig om even een gesprek met je mentor aan te vragen. Als je dan verteld dat je je zo voelt kan school er rekening mee gaan houden en hopelijk wat werkdruk van je schouders afhalen.

 

Sterke, als je meer vragen hebt of meer wilt delen kan dat altijd hier!

 

Groetjes van mij. 

Reputatie 6
Badge +3

Hey Anoboy1234,

Wat vervelend dat je je zo voelt!

Zoals NaamNietBekend al zei helpt het heel erg als je het met iemand bespreekt. Ik zou het doen met iemand die je echt vertrouwd zoals je ouders, mentor, vertrouwenspersoon of vriend(in). Het kan misschien moeilijk zijn om het te doen, maar helpt echt enorm.

Tegen de stress kan je naar je mentor gaan. Als jij het niet maar aankan vanwege stress heeft het weinig zin om iets te doen. Je mentor kan dan vaas tot een oplossing komen.

Je kan natuurlijk altijd met de kindertelefoon bellen of chatten als je het over je gevoelens wil hebben!

Groetjes iemand.

Reageer