Skip to main content

14, dronken en betrapt

• March 17, 2026
  • 2 reacties
  • 21 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey,

ik ben dus een meisje, 14 yo en ik word in juni 15. het is nu maart. ik ben dus al eerder begonnen met drinken, rond nieuwjaar 2025-2026, dus ik was sowieso 14,5. maar hoe dan ook, ik was nog nooit echt dronken geweest.

ik liep altijd wat whisky en vodka van mijn vader (die al drie jaar niets meer drinkt) te jatten, want mijn moeder (die nog wel drinkt, en regelmatig) neemt die shit niet. dus ze hadden niks door.

nou vorig weekend was ik met wat vrienden, we noemen hem klaus, en brody, en we hadden passoa en rond 300 ml whisky. we hebben de halve fles passoa leeggedronken en alle whisky. 

nou ik zit nu midden in mn toetsweek (dinsdagavond) en eh, ja. toen ik thuiskwam zei mn moeder “lieverd, je ruikt naar bier”en toen “je lijkt me harstikke dronken”. toen kwam ook mn vader kijken en ik bleef stug volhouden dat ik niet dronken was maar blijkbaar was ik niet geloofwaardig.

ik dronk niet omdat het leuk was. ik dronk voor een reden. ik doe 3vwo en ik vind het echt heel lastig om alle shit in mijn leven te combineren, en dan ook nog eens een goede dochter te zijn. ik heb ook adhd en autisme, en veeeeeeel andere zooi, waar ik nu niet over ga praten.

dus om dit allemaal te verdringen werd ik dronken en snijd ik mezelf. ik deed vorig jaar linkerarm maar ook daar kwamen mn ouders achter dus nu doe ik rechter bovenbeen.

goed, leuk verhaal, maar ik had dus helemaal geen kater ofzoiets, blijkbaar kan ik goed tegen alcohol.

gezien mijn situatie, wat denken jullie dat een normale leeftijd is om voor het eerst dronken te zijn? ik schaam me wel erg voor wat ik gedaan heb en om daar overheen te komen praat ik er het liefst over, met de Heer of met jullie. deel jullie situaties en eerste keren dronken ook, graag! hou je niet in!

liefs en hou je taai,

femsz

2 reacties

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • March 18, 2026

Drink aub niet voor je 18 bent. Je zit in de puberteit dus je lichaam is nog vol in ontwikkeling. Wanneer alcohol op een jonge leeftijd wordt gedronken, kan dat erge lichamelijke problemen veroorzaken. En kan je mssn met je zorgcoördinator praten of je mentor dat je het niet makkelijk hebt? Zij kunnen je schoolwerk vast aanpassen zodat je je wat beter voelt. Verder: snijd jezelf niet. Het is super onnodig en ik snap dat het een coping mechanism is, maar het is niet goed voor je.

Liefs,

ghast

35 Bomen
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 18, 2026

Drinken en jezelf verwonden is niet de uitweg, ik weet het soms wil je gewoon alle dingen om je heen vergeten, maar als je drinkt verzwak je en je brein en je bent niet meer bewust van wat er om je heen gebeurt. Zeker op deze leeftijd kan drinken echt schadelijk zijn. Dus stop a.u.b voor je eigen bestwil met drinken. Jezelf verwonden is nog erger, zelfverwonding is niet de uitweg. Je moet je leven uitleven want er is maar een jij, laat jezelf niet gaan en dan komt alles goed.