Vraag

113 werkt niet mee

  • 14 June 2020
  • 5 reacties
  • 154 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

Ik heb een vraagje voor alle mensen die wel eens met 113 hebben gechat.

Hebben jullie ook dat als je gaat chatten, je om het berichtje pas na 10 minuten ongeveer antwoord krijgt? Ik heb nu ongeveer 3 keer geprobeerd te chatten (bellen durfde ik niet) maar elke keer als ik een berichtje stuurde kreeg ik pas na 10 minuten antwoord. Dan reageerde ik erop, en kreeg ik weer pas na 10 minuten antwoord. Al die 3 keren heb ik het gesprek gewoon geëindigd omdat dat je voor geen meter helpt. 
 

So tell me, hebben jullie dit ook? 
 

Groetjes 


5 reacties

Heyy

Ik ken het zelf niet,aar waarschijnlijk is het gewoon omdat die mensen meerdere gesprekken doen in een keer, het gaat niet om niet willen waarschijnlijk.

Groetjs

Hey,

Als je chat met 113 kom je eerst bij 'de receptie'. Bij die receptie schatten ze eerst de ernst van je probleem/situatie in. Één medewerker voert dan zoals @Kaas123 zei met meerdere mensen tegelijk een gesprek. Vaak doen ze dat omdat het druk is. Ik vind het ook erg irritant, omdat je dan lang moet wachten. Zelf heb ik meegemaakt dat ze na 3/4 minuten pas weer één berichtje terugstuurden, maar wat jij zei dat het wel 10 minuten duurt voordat ze iets terugzeggen vind ik wel vreemd en ik snap dat je dan het gesprek gewoon beëindigd hebt. Ik denk dat je dan gewoon kan vragen aan hun waarom het zo lang duurt. Ik weet wel dat als ze eenmaal de ernst van je probleem hebben ingeschat, dat je naar een psycholoog doorgeschakeld wordt waar je mee gaat chatten. Die psycholoog voert volgens mij niet meerdere gesprekken tegelijk, want ik heb daar nooit problemen mee gehad. Bij mij antwoordde die psycholoog gewoon meteen binnen een minuut. 

Groeten,

TheColorGreen

Ohh okay make sense. Ik ben inderdaad nooit verder gekomen dan die vragen als “ben je op het moment veilig” enzo. Volgende keer zal ik meer geduld moeten hebben denk ik. Dank jullie wel :)

Hey,

De receptie is idd 1 persoon die de ernst van jouw geval beoordeeldt en je, indien nodig en gewenst en beschikbaar, aan een vrijwiller koppelt (geen psycholoog, niet per se althans, je weet nooit wat deze vrijwilliger als beroep heeft). Die vrijwilliger praat wel alleen met jou. 

Het is nu extra druk bij 113, omdat best veel mensen zich slechter zijn gaan voelen door corona. Het is daarom meestal extra druk en daarom duurt het langer voor de receptie jou verder kan helpen. 

Je zou op de vragen kunnen anticiperen door alvast te typen wat ze gaan vragen. Ze vragen altijd waarom je de chat opstart en of je in gevaar bent en of je objecten in de buurt hebt liggen waarmee je jezelf wat aan kan doen (en als dat zo is, of je die weg kan leggen). Dus je kan alvast een bericht typen waarin je uitlegt waarom je de chat hebt gestart, dat er niks gevaarlijks in de buurt ligt en dat je graag met een vrijwilliger zou chatten. Misschien gaat het dan wat sneller.

Gr. Pin

Badge

Hey 

Ik heb er wel eens mee gechat je komt eerst bij de receptie en dan word je doorverbonden naar een persoon die meer tijd heeft voor je en dus sneller reageert ( Dit heb ik zelf ook altijd)

Groetjes

Reageer