113 neemt niet op

  • 2 January 2021
  • 7 reacties
  • 245 Bekeken

Badge

Ik ben helemaal verward ofzo. De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel (9) MAAR 113 NEEMT NIET OP HELP!


7 reacties

Hey blije jongen,

Wat naar voor je dat je bijna zelfmoord hebt gepleegd. Ontzettend goed dat je contact probeert op te nemen met 113, echt heel dapper! Extra vervelend dat ze niet lijken op te nemen.

113 is echt 24/7 bereikbaar. Het zou kunnen zijn dat het nu heel druk is en dat er op het moment dat je belde geen vrijwilliger beschikbaar was om aan je oproep gehoor te geven. 

Misschien zou je het nog een keer kunnen en durven proberen? Dat je hebt gebeld en het hier nu op het forum deelt is echt goed, het laat zien dat je doorzet!

Zelfmoord is niet de oplossing voor je problemen. Ik weet hoe je je voelt. Maar weet je, zelfmoord is een oplossing. Maar wel een definitieve, je kan niet meer terug, nooit. En er zijn nog zoveel andere oplossingen. Zelfmoord is daar eentje van, maar dat kun je altijd nog doen. Probeer eerst je te richten op andere dingen.

Zoek iemand die je vertrouwt en praat erover. Hoe ontzettend moeilijk dat ook is, het gaat je echt helpen. Je hoeft er niet alleen voor te staan en dit alleen te dragen. Er zijn echt mensen de je willen helpen!

113 heeft ook een online therapie en een zelfhulpcursis. Misschien is dat iets wat je zou kunnen helpen. Je kunt je aanmelden via hun site, www.113.nl

Als je nog een keer belt en ze nemen nog steeds niet op kun je misschien de chat proberen? Je kunt 113 bellen via 0800-0113, maar ook via het nummer 113. Ik weet niet welk nummer je probeerde, anders kun je nog even de andere proberen?

Zijn er voor nu misschien andere manier om rustiger te worden? Je kunt misschien je emoties opschrijven, dat je het uit op een prettige manier. Of dat je muziek gaat luisteren of iets van mindfulness of een ontspanningsoefening. Probeer in ieder geval voor jezelf een veilige omgeving te creëren. Het zou naar zijn als je jezelf nu iets aandoet omdat je verward bent, terwijl je toch nog ergens lijkt te twijfelen.. Als je de neiging krijgt om jezelf iets aan te doen kun je proberen hier op een gezonde manier mee om te gaan. Er zijn ook hele lijsten met alternatieven voor zelfbeschadiging. Kijk daar eens tussen, er zit waarschijnlijk echt wel iets tussen wat jou zou kunnen helpen.

Probeer ook met iemand contact te zoeken. Al is het maar voor een praatje. Je bent dan niet alleen en het geeft je afleiding.

Ik hoop echt heel erg dat je het nog een keer probeert om te bellen en anders via de chat. Je bent het echt waard om te leven!

Heel veel sterkte gewenst!

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 1
Badge +1

Hoi blijejongen,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Dat vinden wij erg naar om te lezen. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.  Of probeer 113 te blijven bereiken. Je staat er niet alleen voor.  

Groetjes,

Sofie 

De Kindertelefoon 

 

 

Badge

Uiteindelijk hadden ze opgenomen was zo 20 min later en ze zijden wij kunnen u niet helpen zo slecht

Hey blije jongen,

Echt dapper dat je het nog een keer geprobeerd hebt en toch nog een keer hebt gebeld!

Fijn dat ze deze keer ook wel hebben opgenomen. Helaas geef je aan dat zij hebben gezegd dat ze je niet verder hebben kunnen helpen. Dat lijkt me heel vervelend om te horen.

Ik weet natuurlijk niet waarom ze dat gezegd hebben en wat de situatie was. Misschien zou je een volgende keer dat iemand dat zegt kunnen vragen waarom ze je niet kunnen helpen. En anders hang je op en bel je nog een keer. De kans is groot dat je dan iemand anders aan de lijn krijgt, die jou misschien wel kan helpen.

Heb je ook weleens gekeken naar hun therapie of de zelfhulp cursus? Misschien is dat wel iets dat je zou kunnen helpen.

Goed dat je in ieder geval contact probeert op te nemen als je merkt dat het niet goed gaat. Sterkte!

Groetjes,
Simply Me

Badge

Maar is met die zelf hulp cursus en die therapie word daar niet met mn ouders gebeld etc.?

Hey blije jongen,

Je ouders hoeven hier niet achter te komen. De therapie is écht anoniem! Zij weten niet wie je bent, dat hoeven ze ook niet te weten. Ze weten alleen van jou wat jij hun vertelt en dat is dus afhankelijk van jou, dat kun je allemaal zelf bepalen. En ze gaan echt niet je ouders bellen.

Jij kan wel werken aan jouw zelfmoordgedachten. Ook kan je in de therapie kijken wat jou zou helpen of wat voor mogelijkheden je hebt (bijvoorbeeld iets van hulp vragen). Het enige wat je nodig hebt is een mailadres om je te registreren en in te kunnen loggen. Ze hebben ook een zelfhulpcursus, die zou je ook kunnen volgen.

Je kunt kiezen of je de therapie sessies wilt doen via de chat, mailen of bellen. Dat is jouw keuze en je bent niet verplicht om perse te bellen of perse te chatten of perse te mailen.  Je kiest dus zelf voor één van de drie mogelijkheden. Als je je aanmeld voor de therapie kun je een 1e, 2e en 3e keuze aanvinken. Bijvoorbeeld 1e keuze chat, 2e keuze bellen en 3e keuze mailen. Maar je kan ook alleen de chat aanvinken of alleen bellen of alleen mailen, net wat jij zelf prettig vind.

Ook vragen ze in het aanmeldingsformulier om aan te geven waarom je voor die vorm van therapie kiest, dus om je keuze even te onderbouwen.  Je kunt trouwens altijd nog wisselen tijdens de therapie. Stel jij kiest voor chatten, maar komt erachter dat je liever belt kun je dat aangeven en dan kan je dus van therapie vorm wisselen. Je blijft dan natuurlijk bij dezelfde psycholoog.  De therapie is voor alle leeftijden. Zodra jij je aanmeld voor therapie kom je sowieso in aanmerking, ongeacht je situatie of leeftijd.

Misschien is het een idee als je je gaat aanmelden, dan zie je vanzelf hoe het gaat. Je kunt het altijd eens proberen. En als je het niks vind kun je dat altijd zeggen en dan samen met die psycholoog kijken wat je wel zou helpen.

Die therapie is echt voor jou, het is wel anoniem dus zij kennen jou ook niet, maar ze doen echt hun best om te doen wat bij jou past en daaraan te werken. Dat kun je ook altijd gewoon zelf aangeven, wat jij wil bespreken en wat jij wel/niet prettig vind. Dan houden ze daar zoveel mogelijk rekening mee.

Het beste kun je ook kijken op de site van 113 zelf, want daar staat het allemaal uitgelegd. www.113.nl en dan naar het kopje 'ik denk aan zelfmoord’

Ik hoop heel erg dat je de therapie en/ of de zelfhulp cursus gaat proberen en dat het je gaat helpen.

Sowieso heb je er niks mee te verliezen toch, je kunt het altijd eens proberen!

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 2
Badge +1

je moet  0900-0113 bellen dan krijg je ze wel te pakken, sterkte man <3

Reageer