1 dag als meisje door het leven

  • 17 April 2018
  • 17 reacties
  • 1265 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben jongen 15 jaar en raak altijd al beetje opgewonden van meisjeskleren/makeup enzo

mijn ouders gaan op vakantie komende week dus ik ben van plan om 1 dag als meisje door het leven te gaan en dan te gaan shoppen en dameskleding/damesschoen te passen enzo (niet kopen)

hebben jullie mischien nog tips want ik wil niet dat mensen doorhebben dat ik geen meisje ben als ze me zien lopen

17 reacties

Hoi!

Als je in een pashokje bent, heb je privacy, en kan je aandoen wat je wilt zonder gezien te worden. Soms heb je in de winkel staaltjes make-up die je gratis mee mag nemen. Die kan je thuis proberen.

Je zou een vriendin kunnen meenemen en doen alsof je kleren voor haar naar het pashokje meeneemt. Zij kan jou helpen de juiste maat voor jou te vinden.

Uiteindelijk gaat het erom dat jij een fijne dag hebt. Draag maar waar jij je goed bij voelt. Als mensen je zien en nare opmerkingen maken, is het jammer voor hen dat daardoor hun humeur aangetast wordt, maar het is dan dapper van jou dat je daarboven staat.

Groetjes
x
Hoi,

Je zou eventueel rond kunnen kijken op de damesafdeling en dan passen bij de herenafdeeling. Je kunt dan in het hokje blijven en dan ziet niemand het.

Maar je hebt het natuurlijk liever andersom, dat mensen niet zien dat je een jongen bent, ipv dat mensen niet zien dat je dameskleding draagt. Dat snap ik wel. Ik denk dat je hier niet super veel aan kunt doen. Mensen oordelen vaak aan de kleding of ze iemand mannelijk of vrouwelijk vinden. Ik zou dus niet je meest jongensachtige kleding aantrekken.

Verder is het net als @100divergent11 al zei ook een kwestie van je er niks van aantrekken. Wat kan jou het schelen of mensen zien dat je een jongen bent! Er zijn heel veel mensen die liever op de afdeling van het andere geslacht kijken. Ik vind het trouwens ook raar dat die verdeling er is. De verdeling is er alleen omdat vrouwen over het algemeen andere kleding mooier vinden dan mannen en zo heeft vrouwenkleding meer ruimte bij de heupen en borsten, etc. Maar verder kun je dus best aan de andere kan kijken als dat jou meer bevalt. Dat doe ik ook gewoon.

Veel plezier!
Gr. Pin
Hi M. overbeek,

begrijpt ik je goed dat je je thuis al als meisje wilt opmaken en kleden en dan in die kleding en make-up wilt gaan shoppen?

Als dat zo is, zou ik niet al te opzichtige make-up gebruiken en ook niet al te opvallende kleding kiezen.
Past dat bij jou of wil je opvallende over the top make-up en kleding aantrekken?

Natuurlijk mag dat laatste ook, maar dan zou ik ook even nadenken hoe je soort van onopvallend je huis uit komt langs de buren enzo. Want die zouden later misschien erover kunnen gaan praten met jouw ouders.

Er is natuurlijk niks mis met je te kleden en op te maken zoals jij je prettig voelt, maar "de omgeving" snapt dat niet altijd en wil dan gelijk hun ongevraagde mening hierover zeggen. Houd daar rekening mee. Ik wil niet dat hierdoor jouw dag verpest wordt.

Heb je ervaring met opmaken en je kleden in meisjeskleding? Ken je iemand die je vertrouwt en die je daarbij zou kunnen helpen? Bijvoorbeeld een goede vriend of vriendin.

Eventueel, als jij dat zou willen, kunnen jullie samen gaan of vind je dat een "bad idea"?

What else, nou @100Divergent11 en @Pin hebben je al een heleboel goede tips gegeven over hoe je dingen IN de winkel aan kunt pakken. Daar heb ik niks aan toe te voegen.

Zou je het echt alleen voor één dagje willen doen of is dit meer een test voor jezelf om het daarna vaker te doen?

Misschien nog een tip voor als je in een jurkje wilt gaan, haal je beenhaar weg of doe een panty of zoiets aan dat je het niet kunt zien. Wat voor kleding wil je aantrekken? Heb je een pruik of heb je gewoon cool haar dat je kunt stylen als iets wat bij een meisje past?
Ik ben ook 15 en heb helemaal bijna nergens lichaamshaar, alleen klein beetje okselhaar, geen schaamhaar, geen baard of snor, geen been- en armhaar enzo, maar jij misschien wel, idk.

Heb je een zware stem en wat ga je daar aan doen of kan je dat niks schelen.

Waar ga je je piemel laten? Tussen je benen naar achteren ofzo of zie je je piemel niet in de kleding die je wilt dragen?

Je kunt misschien wel wat sieraden/ketting/oorbellen/ringetjes idk gebruiken als dat een beetje bij je past.

Oh ja, geen bergschoenen met kniekousen onder je jurkje. Haha, dat was ff om te lachen 😉 Echt flauw. Ik weet het. Sorry. Was om ff de spanning te breken. Voor de rest ben ik serieus.

Vind je het spannend om het te gaan doen? Ik denk dat ik zoiets niet zou durven. Ik zou ook niet in meisjeskleding willen lopen, maar ik bedoel maar zoiets. Zelf val ik op jongens, dus dan weet je dat ook weer. Ik vind het wel stoer als je het doet.
Eigenlijk zou ik er wel bij willen zijn. Lijkt me vet cool. Ik zou je wel steunen en arm in arm met je lopen. Dat zou ik wel durven, denk ik.
Maar ja, kan niet en mag niet, want op Kindertelefoon mag je geen gegevens uitwisselen. Bovendien heb je vast wel een leukere vriend of vriendin en heb je mij helemaal niet nodig :P

Nou ja, ik weet niet echt iets wat ik nog kan toevoegen op dit moment.
Ik ben wel benieuwd naar jouw reactie.

Van mij mag iedereen zich kleden zoals hij/zij/.. zich prettig vindt en ik steun je daarin. Ik hoop dat het je brengt, wat je ervan verwacht.

Sterkte en heel veel plezier natuurlijk :)

Groetjes,
M&M's
heb ervaring met makeup en ga niet erg opvallende kleding aandoen, verder is scheren nog wel goed plan en ik doe liever niet me vriendin erbij
Nou dan zijn we er uit :)

Gewoon doen, toch?

Of heb je nog vragen?

Lijkt me trouwens wel leuk om te horen hoe het gegaan is, dus een update lijkt me wel leuk, als jij dat ook leuk vindt.

Groetjes,
M&M’s
Ik ga morgen, ik heb al wat voorbereid en getest hoe het eruit komt te zien. Ik heb sneakers, damesbroek, bh, topje en een hoodie (zodat ik de muts op kan doen want ik heb kort haar). Verder heb ik beetje gecontourd, wenkies gedaan, oogschaduw, mascara en een beetje orange-rode lipstick. Ik ga denk ik als jongen er heen (al wel groot deel van de makeup op) en dan in een pashokje kleren wisselen. Ik heb een rugzak met daarin een damestas en dameskleding als ik klaar ben met omkleden dan gaan mijn eigen kleren + lege rugzak in die damestas. En ik heb mijn teennagels al een paar dagen gelakt voor als ik sandalen met hak ga passen.
Hoi!
Strak plan lijkt me!
Je zou op zich geen muts op moeten voor je korte haar. Ik heb ook kort haar, ook al ben ik een meisje. Je ziet steeds vaker meiden met kort haar rondlopen hoor! Maar je moet natuurlijk doen waar jij je prettig bij voelt :)

Veel plezier!
Gr. Pin
Dat heb je goed voorbereid. Ik hoop dat je een fijne dag gaat hebben.

Ik ben het eens met @Pin. Was kort haar onlangs niet een nieuwe trend? Misschien was het een jaar geleden, zo goed volg ik dat niet. Trend of niet, kort haar kan heel mooi zijn bij meisjes en jongens.

Make-up is niet alleen voor meisjes. Bij Kpopzangers heb je veel jongens die make-up dragen. Ik vind ze daar heel mooi mee staan. Als je in de zoekbalk 'kpop boy make-up' intikt zie je dat. Ik denk dat ze vooral eyeliner gebruiken.
Hi M.,

Vandaag is de dag. Spannend en leuk tegelijk, maar ook de dag waar je zolang op hebt gewacht.

Heel veel plezier. Ik ben benieuwd naar hoe het allemaal gaat/gegaan is en voelt/voelde.

Geniet er van :)

Groetjes,
M&M’s
Verschrikkelijk dit doe ik nooit meer ben er nu al klaar mee
Hi M.,

Wat is er gebeurd?

Heeft er iemand een rotopmerking gemaakt of wat?

Je had je er zo op verheugd.

Hoe gaat het nu met je?

Groetjes,
M&M’s
Is het niet verlopen zoals je gehoopt had?

Als je wilt, kan je je verhaal hier kwijt. Even stoom aflaten kan helpen.

Jammer dat het niet zo een fijne dag lijkt geweest te zijn.
Ik kwam volgende video tegen, misschien heb je er wat aan: https://www.youtube.com/watch?v=ePlriYalzPY
Er is opsich niks ergs gebeurt maar het voelde gewoon niet goed en dat is mischien ook wel fijn van dingen proberen kan je leren
Fijn wat van je te horen. Het is dapper dat je het geprobeerd hebt, ook al voelde het niet goed. Je hebt gelijk, je kon alleen weten of het je lag als je het probeerde.
Hi,

Je hebt nu in ieder geval duidelijkheid. Dingen uitsluiten is soms zelf makkelijker dan dingen bevestigen.

Gr. Pin
Reputatie 1
Badge

ik zou dat ook willen proberen maar ik ben nerveus

 

Reageer