Gedoe thuis (2 onderwerpen)

  • 11 February 2024
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoii,

ik schrijf hier maar 2 onderwerpen, want dat vind ik wat makkelijker en sneller dan 2 topics aanmaken. Het gaat allebei over een thuis situatie.

Ik geef eerst wel even een beeld van de situatie van de afgelopen 2 jaar enzo, gewoon dingen die er toen allemaal zijn gebeurd.              Oke dus ik heb sinds ik 1,5 jaar was al gescheiden ouder, dus ik heb oprecht gewoon nooit beter geweten. Ik heb geen enkele actieve  herinnering aan dat me ouders bij elkaar hebben gewoond. Begin 2022 heeft me moeder een nieuwe man gevonden, hij is heel erg lief en aardig. Ik heb er toen ook meteen een stiefbroer en stiefzusje bij gekregen. In zomervakantie 2022 gingen we al bij elkaar wonen, dit was een aardig grote stap voor mij. Want ik was natuurlijk gewend om alleen met me vader of moeder te wonen en toen was het ineens met zijn 5en in 1 huis. Ik ga trouwens om het weekend naar mijn vader en doordeweeks ben ik gewoon bij mijn moeder. Mijn vader heeft trouwens nog geen nieuwe vriendin.  Oh en de laatste paar maanden zijn mijn moeder en stiefvader eigenlijk alleen maar thuis geweest, omdat ze allebei waren geopereerd. 

 

Onderwerp 1.

Het was een vrijdag ( vorige week, 2 februari) en ik zou met een vriendin gaan logeren. Eerst was ik die dag nog naar de manege gegaan om te paardrijden. Hierna kwam ik thuis, ging ik eten en snel douchen. Toen ik beneden kwam was me vriendin er al. (ik noem aar voor de makkelijkheid even kip). We zouden deze avond naar de kerk gaan (hier hebben ze speciale tieneravonden bij de kerk). Daar moesten we dus met zijn 4en heen fietsen (Me stiefzusje, stiefbroer, kip en ik). We waren optijd aangekomen, hebben verder een hele leuke avond gehad. We kwamen thuis en de sweer voelde al een beetje anders dan anders. Even later gingen kip en ik naar boven om al haar spullen klaar te leggen en het bed op te maken, ik kijk naar de slaapkamer deur van mijn moeder en stiefvader en er zit een mega groot gat in. Bleek dus dat ze knallende ruzie hebben gehad ( ook om de meest onlogisch dingen). 

 

Onderwerp 2.

Dit is vandaag 11 februari gebeurd. Ik was dus bij mijn vader en ik ben nu weer bij mijn moeder. Ik had een hele leuke dag, mijn verjaardag werd gevierd (want ik ben morgen, 12 februari jarig). Heel veel leuke dingen gekregen, er was veel leuke familie en een super goede vriendin van me. Ik heb nog bij me vader gegeten, daarna nog even tv gekeken. We stonden net op het punt om weg te gaan, ik stond met mijn tassen in mijn handen, jas aan, een ballon van me verjaardag had ik vast en ik had me knuffels in mijn broekzak. Ineens gaat de deurbel (we hebben echt een hele harde deurbel) en ik schrok me echt gewoon kapot. Ik zet al me tassen neer en loop naar de deur, ik doe hem van slot. Me vader was al bij me komen staan,  hij trekt dus die deur open en er staat gewoon politie voor de deur. ( even voor een beeld van mijn vader: hij is heel erg lief, werkt veel en is nog nooit in aanraking met de politie geweest). Bleek dus dat hij ergens van was beschuldigd, ik ben hier dus best wel erg van geschrokken. In de auto naar mijn moeder zat hij de hele tijd te vertellen dat hij geen flauw idee had van wat hij had gedaan. HEt ging allemaal zo vreemd. En ik vind het ook best wel naar dat dat zo ineens vlak voor me verjaardag gebeurd. 

 

Maar jongens het is wat het is, maar ik wou gewoon heel graag dit even loslaten en vertellen. 

Groetjes -J


2 reacties

Reputatie 5
Badge +4

van onderwerp 1, 

dat is heel rot voor je maar daar kan jij niks aan doen, misschien is hier de link met onderwerp 2 ook wel omdat je stiefvader je vader ervan had beschuldigt? wil je het zeggen als je meer info hebt?

 

Reputatie 2
Badge +1

Heyy! 

Vervelend zeg! 

Ik kan niet zoveel zeggen over onderwerp 2 omdat ik niet weet waarvan hij beschuldigd is

Reageer