Vraag

Ongesteldheid blijft uit

  • 24 January 2018
  • 4 reacties
  • 248 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik moest in de 2e week van januari ongesteld worden. Ik ben het nu nog steeds niet en ik heb vrijwel altijd dat ik paar dagen tot 1,5 week overtijd ben en daarna alsnog ongesteld wordt. Ik heb onveilig seks gehad in december maar hij is niet in mij klaargekomen, toen er 2x twijfel was of er toch niet wat sperma in mijn vagina gekomen was heb ik voor allebei de keren een morning afterpil geslikt allebei in december. Ik heb vorige week 2x een zwangerschapstest gedaan en allebei negatief. Wat kan er aan de hand zijn?

4 reacties

Ik heb wel een beetje gevoelige tepels sinds een halve week en klein beetje hoofdpijn sinds vandaag
Hoi!

Je moest in de tweede week van januari ongesteld worden, maar je ongesteldheid blijft uit en je hebt onveilige seks gehad. Dit hoeft niet meteen te betekenen dat je zwanger bent. Ongesteldheid kan uitblijven door een hoop redenen, bv. een verandering in je eet- of slaappatroon of stress. Die tweede is misschien een optie, aangezien je je zorgen maakt of je eventueel zwanger bent of niet.

Je hebt al twee keren de morning-afterpil genomen. De morning-afterpil kan ervoor zorgen dat je menstruatiecyclus wat ontregeld geraakt, dus misschien is het dat. Je hebt al twee zwangerschapstesten gedaan, maar die waren beiden negatief. Je kunt een zwangerschapstest doen vanaf de dag dat je ongesteld had moeten worden.

Zwangerschapstesten uit de winkel kunnen je al een vermoeden geven, maar echt zeker ben je als je een bloedtest bij de dokter laat doen. Je kunt bij je huisarts om een bloedtest vragen. In principe zou die zich aan het beroepsgeheim moeten houden.

Hoofdpijn en gevoelige tepels kunnen tekenen zijn dat je ongesteldheid eraan komt. Verder raad ik je aan in het vervolg een condoom te gebruiken of de pil te nemen, om dit soort situaties te vermijden. Het condoom beschermt je ook tegen soa's.

Groetjes
x
Dit is nog helemaal niet zo lang hoor, dus wees niet bang. Ik ben het een keer bijna 3! maanden niet geweest..
En als je je er echt zorgen over maakt zou ik je aanraden om eens langs de huisarts te gaan, hij/zij heeft geheimhoudingsplicht dus (als je dat niet wil) komen je ouders het echt niet te weten hoor..
Als je gestrest bent of je voelt je onveilig dan komt het vaak voor dat je ook niet ongesteld word. Het komt waarschijnlijk door de morning after pil

Reageer