Vraag

Wat moet ik nu doen?!?

  • 12 April 2024
  • 16 reacties
  • 202 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Heyy, 

Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben een meisje van 15 en zit in 4vwo. Ik ben depressief en ik automutileer (net woord voor sn1jden). Op school wordt ik gepest. Ik heb een tijdje alles gezegd, maar ik heb een tijdje terug besloten dat ik geen snitch meer wil zijn. Nu is het weer erg geworden en word ik geslagen etc. Moet ik dit nu aangeven bij iemand? ik ben vandaag ook al naar mijn mentor gegaan, maar zij zei dat ik naar iemand anders moest gaan… Ik durf nu niet meer naar iemand anders, omdat ik verder niemand op school vertrouw. 

Wat vinden jullie?

groetjess


16 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @erganoniem

Wat zit jij in een nare situatie zeg! Wat goed van je dat je dit durft te vertellen. Je zou naar de zorgcoördinator bij jou op school kunnen gaan. Die kan je misschien wel helpen. Dat kan heel erg lastig zijn, maar anders krijg je ook geen hulp met je probleem. Wat raar dat je mentor niks tegen het pesten doet. Wat een slechte mentor is dat dan eigenlijk. 
 

Ten slotte bestaat er een topic met allemaal alternatieven voor zelfbeschadiging. Misschien helpt dat tegen het automutileren: 

 


Hoop dat je hier iets aan hebt. 
 

xx Eenmeisje004 :)

Reputatie 7
Badge +5

Hii lieve @erganoniem!

Wat een rot situatie zeg.. Ik vind het super knap van je dat je je verhaal hier met ons deelt!

Echt heel naar dat je mentor je niet echt serieus nam en ik snap dat je niet naar school durft want dit is ook niet fijn. Ik zou het er wel met iemand over hebben want dit is echt niet oké wat er gebeurt en je bent echt geen snitch als je dit vertelt aan iemand. Als het goed is is er ook een vertrouwenspersoon op school dus misschien kan je die opzoeken? En anders kan je het er misschien over hebben met je ouders ? Dat is misschien heel erg eng, maar ik weet zeker dat je ouders er voor je zijn en ik denk echt dat die je goed verder kunnen helpen. Zou je dat wel durven denk je? Als je praten eng vindt kan je ook altijd een berichtje sturen waarin je het verteld. 

Je kan natuurlijk ook altijd een keer met de kindertelefoon bellen of chatten voor hulp en advies.

Heel veel sterkte en liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +7

Heb je misschien nog een ander vertrouwens persoon op je mentor na? Misschien kan je met hem/haar praten 

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 4
Badge +1

Heyy @Eenmeisje004  @Anoniemxv  @ItsJustMe,

Bedankt voor jullie reacties! Ik durf het niet tegen mijn ouders te zeggen, mijn vader is overleden en mijn moeder heeft een burn-out waardoor ze niet veel kan hebben. Op school is de zorgcoordinator best gemeen. Ik ben al eerder naar haar toe gegaan, maar ze doet niks eraan. Verder heb ik op school nog een coach, maar die ken ik nog niet lang (3 weken ofzo), dus vertrouw ik haar niet. Ik heb erge trustissues, omdat ik vorig jaar een pedo als mentor had. Wat moet ik nu doen?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @erganoniem ,

 

het is echt supergoed dat je hier bent gekomen om er over te praten. Daar begint het allemaal mee. Je bent altijd welkom om eens met De Kindertelefoon te bellen of te chatten, om samen met de medewerker te bespreken hoe je je situatie kan verbeteren. Het is gratis en anoniem en we zijn elke dag te bereiken van 11 tot 21 uur.

 

Groetjes van Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +7

Een oma/opa? Oom/tante/neef/nicht?

Reputatie 4
Badge +1

Heyy @Anoniemxv , 

Ik heb geen goed contact met hun helaas...

Reputatie 4
Badge +1

Heeft er iemand nog een ander idee? ik was 12 dagen clean, mr door dit alles 2 uur clean.

Reputatie 7
Badge +5

Hey @erganoniem ,

Wat heftig! Is er een docent die je wel aardig vind? Misschien kan je het daarmee bespreken? 

 

Reputatie 7
Badge +5

@erganoniem Je zou ook een afspraak kunnen maken bij de huisarts voor een gesprek met hem/haar. De huisarts staat los van je familie, maar die is er wel echt voor je en die kan je echt vertrouwen en hij/zij kan je ook goed verder ondersteunen. En je kan dus ook een keer met de kindertelefoon bellen of chatten voor advies.

Voor je zelfbeschadiging zou ik het topic die @Eenmeisje004 in haar reactie heeft gezet doorlezen want daarin worden veel alternatieven tegen zelfbeschadiging genoemd waar je misschien wat aan hebt. 

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +7

Heyy @Anoniemxv , 

Ik heb geen goed contact met hun helaas...

Een vriend(in) dan?

Reputatie 4
Badge +1

Hey @Jesse08 en @ItsJustMe,

Op school heb ik sinds 3 weken een nieuwe coach, die ik nog niet helemaal vertrouw(en nog niks over pesten of automutilatie durf te vertellen) . Verder heb ik naast mijn mentor geen andere docenten waar ik terecht zou kunnen… Ook moet ik een afspraak bij de huisarts via mijn moeder maken. Mijn moeder gaat dan sowieso argwaan krijgen.  Ik weet het allemaal niet meer...

Reputatie 4
Badge +1

Weet iemand wat ik nog kan doen?

Reputatie 4
Badge +1

Heyy,

Ik ben al lang depri en doe ook al een jaar aan sh, nu was ik in november gestopt (niet echt maar dacht iedereen) Nu doe ik het nog steeds, maar durf het niet te zeggen want ik krijg alleen maar stomme reacties. Ik weet niet meer wat ik moet doen. alles gaat in een waas voorbij, ik voel geen plezier meer, en ik haat alles en iedereen. Ik ben superwanhopig en wil eigenlijk dood.  Ook wordt ik heel erg gepest en weet ik niet meer wat ik moet doen. aan het begin gaf ik het nog wel aan, maar nu niet meer, omdat ik dan een snitch ben en school toch HELEMAAL NIKS doet… 
Ook ga ik zondag op vakantie en moet ik dus een bikini aan… ik hoop dat er dan niks meer zichtbaar is. 

Wat moet ik nu doen?

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @erganoniem ,

Wat rot... Misschien kan je naar een andere school? Echt slecht dat school helemaal niks doet, is er geen docent die je aardig vind? Of kan je naar de rector gaan?

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @erganoniem   je zit erg in de knoop zo te lezen. Je zou echt eens met de Kindertelefoon kunnen bellen of chatten. 

Zij kunnen je in ieder geval verder adviseren wat je kunt doen.  Je kunt gerust eens bellen, het zijn allemaal lieve mensen die er echt voor jou zijn! 

Groetjes liefs Tartan X

Reageer