Vraag

Voel me een meisje, hoe moet ik het zeggen?

  • 6 May 2024
  • 2 reacties
  • 50 Bekeken

Hoi,

Ik ben 14 jaar en voel mij al een langere tijd een meisje maar ik ben bang om mijn ouders dit te vertellen, heeft er iemand tips die ik kan gebruiken om dit te zeggen?

Groetjes,

Silver


2 reacties

Reputatie 5
Badge

Hey @SilverStorm !

ik ben non-binair en ook nog niet zolang “uit de kast” gekomen. Je moet er vooral niet teveel van maken. Het lijkt allemaal maar groot maar dat hoeft het niet te zijn. Je bent wie je bent, en dat is 100% ok! Je hoeft je nergens voor te schamen. Wees vooral wie je bent! Soms kan het makkelijker zijn om het eerst aan je vrienden te vertellen of aan iemand die je misgenderd. En uiteindelijk moet je het wel zeggen. Want anders ga je je zo rot voelen, en niemand gunt jou dat! Doe het vooral op je eigen tijd. 
 

REMEMBER: je bent prachtig zoals je bent!

liefs @Iemand.op.de.wereld  

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @SilverStorm,

 

misschien kun je een voorbeeld geven als je dat makkelijker vindt. Ik bedoel als je het bijvoorbeeld tegen je moeder of vader of allebei wilt vertellen dat je dan zoiets zegt als ‘ik voel me een beetje zoals Loiza Lamers of een andere bekende die geboren is als jongen, maar eigenlijk een meisje is.

Ik kom niet echt op een andere naam, misschien weet jij een betere. Maar je kunt het ook gewoon op je eigen manier doen.

En zoals @Iemand.op.de.wereld  al zegt 'Je bent wie je bent, en dat is 100% ok’ en ook de andere tips zijn goed.

Je kunt misschien ook op https://www.jongenout.nl met andere kinderen praten die ongeveer hetzelfde voelen

 ong&Out is de community voor iedereen tot en met 18 jaar, wat je seksuele oriëntatie en gender-identiteit ook is.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reageer