Vraag

Vrienden?

  • 8 May 2024
  • 3 reacties
  • 58 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hooggeachte lezer,

Graag wil ik dit bericht beginnen met mijzelf voor te stellen. Ik ben Marie (bijnaam) en ik ben vijftien jaar oud. Ik denk veel na. Dat zou ik niet perse omschrijven als iets wat ik graag doe, maar het is wel degelijk iets wat ik doe. Op dit moment denk ik vaak alleen na. Toch is mijn eigen gezelschap niet altijd genoeg. Hieruit volgt mijn vraag:

Waar vindt ik mensen die samen met mij willen nadenken?

In iets directere woorden vraag ik waar ik vrienden kan maken met dezelfde interesse als mij. Hiermee vraag ik niet om antwoorden zoals ‘ga op een sportvereniging’, ‘zoek een bijbaantje’ of ‘zoek mensen op in school'. Ik vraag me vooral af of daar enige platformen of websites voor zijn. Ik weet dat er genoeg van dat soort apps zijn, maar die komen vaak neer op van die “kindertinder” dingen. Daar heb ik dus geen interesse in.

Alvast bedankt.

Liefs,

Marie


3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Waar vindt ik mensen die samen met mij willen nadenken?

Wellicht hier: https://www.filosofieforum.nl/

Verder ben ik wel van mening dat je echte vrienden het best ‘in real life’ maakt. Dan kom ik helaas toch uit bij het jou onwelgevallige antwoord, ga bij een vereniging of zoek een baantje. Sorry.

Heel veel succes.

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi hoi,

ik snap je heel goed. Ik heb zelf niet zo veel vrienden aangezien de meeste kinderen om mij heen niet dezelfde interesses hebben als mij. Ze zijn ook gewoon compleet anders. Ik vind het ook fantastish om over dingen te praten die mij intereseren. Ik heb als oplossing facebook. Je kan kijken op facebook groepen. Er zijn genoeg facebook groepen over verschillende onderwerpen. Je kan een opzoeken op facebook of er een groep is over dingen waar jij geintereseerd in bent.  Ik doe dat ook met mijn hobbies. Ik heb ook echt 1 goede vriend eraan over gehouden. Hij woont wel in amerika en is 27, heeft kinderen en een vrouw, maar alsnog. We hebben wel elke dag contact en praten we over onze gezamelijke hobby. Dit kun jij ook proberen. Wie weet kom je wel in contact met iemand via die manier, Ook kun je mischien kijken of er verenigingen ofzo zijn. 
 

succes

 

Badge

Heyhoi

 

Ik weet persoonlijk dat JOIN-US een goede manier is om mensen te leren kennen. Dit via het forum, via het forum kan je zo nieuwe mensen leren kennen en kijken wat bij je past 👀.  Dit kan zowel via Forum als Via hun discord.

linkje naar Join-us: https://community.join-us.nu/?_gl=1*1mhy67e*_ga*NzU1Njc0NjQ5LjE3MTUyOTQyNzA.*_ga_XHFNPYM93X*MTcxNTMyNTgyOC4xLjEuMTcxNTMyNzc0OS42MC4wLjA.

 

Mvg 
Mathias 

Reageer