Vraag

Is dit herkenbaar?

  • 8 May 2024
  • 1 reactie
  • 19 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Beste allemaal,

Ik vraag mij af of mensen zich in mij kunnen vinden? Dus hierbij een omschrijving van hoe ik mij af en toe voel (nummers per verschillend gevoel).

 

Gevoel 1

Enorm energiek en zelfverzekerd. Gaat vaak samen met intense interesse in bepaalde dingen.

Kan onderverdeeld worden in:

1 Gefocust

2 Afgeleid

 

Gevoel 2

Angst, knoop in mijn maag (vaak in combinatie met derealisatie en/of depersonalisatie).

 

Gevoel 3

Het gevoel van inzicht hebben op alles. Het voelt dan alsof iedereen behalve ik onwetend is. Gedachten stromen door mijn hoofd. (Soms gaat dit in combinatie met derealisatie en/of depersonalisatie, maar dan accepteer ik dat als een vorm van inzicht?)

 

Gevoel 4

Niks. Leeg. Geen gedachten. Saai. Verveling.

 

Dissociatie

Niet echt een gevoel, slechts een toestand waar ik mijzelf af en toe in vindt. Niet extreem, meer als dagdromen of zoiets. Niet negatief.

 

Al deze dingen wisselen zich  af met elkaar. De ene keer kan iets extremer aanvoelen dan de andere keer. Soms kan het ook net iets anders zijn dan dat er staat omschreven. Naar mijn idee zijn er geen duidelijke aanleidingen naar het fluctueren van deze gevoelens. Of soms is er minimale aanleiding, waarvan de stemmingswisseling een totale overreactie is.

Laat het me weten of dit herkenbaar is en of er nog vragen zijn.

Groetjes,

Marie

 


1 reactie

Reputatie 5
Badge +3

Ik kan me hier ook wel enigzins in vinden. Ik heb het idee dat mijn omgeving hier echt invloed op heeft. Niet dat ik het thuis niet goed heb, zeker niet. Maar dat ik me gewoon afwisselend kan voelen door hoe mensen zijn die dag, of er iets leuks is, of zelf het weer. heb ik het idee. Ook denk ik dat het pubertijd is. Hormonen gaan tekeer en het is dus niet gek dat we ons de ene dag blij voelen, en de andere dag kut. Hopelijk doet het je goed dat je niet de enige bent

 

groetjes,

anoniem

Reageer