Vraag

Zelfmoordgedachten en ben verslaaft aan pillen

  • 23 May 2019
  • 4 reacties
  • 195 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi
ik heb al vaker een bericht geschreven over mijn zelfmoordgedachten maar ik heb nog niet verteld dat ik verslaaft ben aan pillen ik heb ADHD en daar heb ik speciale pillen voor ik heb daar 75 tabletten van op ik ben daar heel erg van geschrokken omdat ik mij daarna heel duizelig voelde ik had enorme hartkloppingen en mijn hele lichaam trilde ik wist niet wat ik moest doen want mijn ouders hadden het bijna gezien omdat ik de hele nacht niet had geslapen omdat ik die pillen had geslikt ik ben toen maar buiten gegaan toen ben ik ergens gaan zitten en heb ik heel veel muziek geluisterd die nacht daarna heb ik drie doosjes ingenomen alweer voelde ik alles wat ik bij de eerste keer had. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen ik dacht dat ik dood zou gaan maar het word steeds erger kan iemand mijn helpen met dit probleem want ik heb het gevoel dat het steeds erger word ik heb het tegen de vertrouwenspersoon bij mij op school gezegd ik heb ook tegen haar gezegd dat mijn ouders er al van wisten maar dat weten ze niet ik ben heel wanhopig want ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen kan iemand mij helpen?😓

4 reacties

Hey!

Ik heb even wat gegoogeld en allereerst wil ik zeggen dat als je symptomen verder gaan dan hartkloppingen en duizeligheid je echt even de huisarts moet bellen (denk aan kortademigheid, buikpijn, hokfdpijn en pijn aan je borst, je hebt namelijk al een aantal symptomen die wijzen op een overdosis).

Ik vind het heel erg knap van je dat je mensen in je omgeving en je ouders hierover hebt verteld (als ik dat goed heb begrepen). Er bestaan afkickprogramma's voor Ritalin (aannemend dat dit de medicatie is die jij slikt), het is dus niet vreemd als je hier aan verslaafd bent en kan dus zeker verholpen worden als je hiervoor openstaat.

Ik zou dus zeggen dat je moet proberen je doses zo veel mogelijk te matigen en om hulp moet vragen, zo te horen staan die vertrouwenspersoon en je ouders voor je klaar.

Sterkte en veel succes!
Groetjes,
Anoniempje
Heb je het er al over gehad met je huisarts?
Hoe is deze verslaving begonnen? Het lijkt mij zoieso een goed idee om met je ouders er over te praten en hun misschien de controle te geven over de medicatie. Dat hun dus de pillen bij zich houden en je alleen op afgesproken tijden de afgesproken hoeveelheid krijgt. Als je ook onder schooltijd moet slikken kun je ook je mentor of vertrouwenspersoon de 'controle' geven.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Badge
Ik heb prc het zelfde...
Dankje voor al jullie hulp ik ben gewoon heel bang voor alles en dat het nooit meer goed komt maar hierdoor krijg ik altijd weer een beetje zelfvertrouwen
xx
l

Reageer