Zelfbeschadiging verbergen

  • 22 August 2018
  • 29 reacties
  • 744 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
de afgelopen vijf jaar heb ik mezelf op verschillende plekken weleens gesneden. Eerst alleen mijn pols en dat is makkelijk te verbergen met armbandjes enzo. Maar een tijdje terug ook mijn onderbeen. Ik weet dat het dom is en dat ik er eigenlijk mee moet stoppen, maar daar dacht ik op dat moment niet direct aan. Nou komt er van de week een vriendin logeren, en zei weet dus niet dat ik dat doe. Heeft iemand tips hoe ik de plekken op mijn been kan verbergen? En met gym krijg ik eigenlijk de neiging om na de vakantie gewoon schijt te hebben aan wat anderen ervan vinden. Is het "normaal" om bij gym gewoon een korte broek aan te doen waarmee het wel zichtbaar is? Niemand uit mijn klas weet dat ik dat deed denk ik. Maar toch is het een groot deel van wie ik ben en ik wil me er eigenlijk ook niet voor schamen. Wat vinden jullie daarvan? Zouden jullie het als klasgenoot/vrienden erg vinden om de littekens te zien?

YellowCrocodile

29 reacties

Hi,
Same here. Ik snap je situatie.
Wat voor mij hielp is gewoon lange kleding aandoen (je zal misschien voor gek verklaard worden als het warm is, maar dan zeg je gewoon iets als 'ja ik weet echt niet wat er mis is met me, maar ik heb het echt koud' of dat soort dingen.
En mijn gouden tip: Foundation. Het haalt het niet weg, maar zorgt zeker wel dat het minder goed zichtbaar is en dat het niet opvalt. Dit is natuurlijk afhankelijk van wat voor wondjes het zijn.
Ook zou ik littekencreme aan kunnen raden. Wondjes gaan sneller weg

succes!
Anonieme Kip
Heyy,
Als jij graag wilt dat andere mensen weten dat je jezelf snijd dan moet je een korte broek aan doen. Als mensen nu wat aan jou merken dat er wat is, dan zullen ze blij zijn dat ze nu al een deel weten denk ik, kun je het dan ook met mensen over hebben. Ik vind het heel goed dat je gewoon een korte broek aan wilt doen en niet schaamt.
Waarom snij je jezelf?
je kan gewoon een korte broek aan doen want over het algemeen zou niemand vragen wat het is maar als je je daar niet prettig bij voelt zou ik een lange aan blijven houden
@Dayy daar ben ik dan niet geheel zeker van.....
als ik een jongen zie lopen met schrammen of snijwonden in zijn been ga ik toch wel even vragen wat er aan de hand is....

Reageer