Vraag

Youtube verslaving

  • 25 March 2020
  • 4 reacties
  • 157 Bekeken

Badge

Hey,

Ik denk dus dat ok een  youtube verslaving heb. Ik kijk het altijd, en dan bedoel ik ook echt altijd. Als ik wakker wordt en als ik thuis kom, ik heb altijd mijn telefoon in mn handen met een youtube video als ik iets haal uit de koelkast of als ik de afwasmachine uit ruim . Ik kan ook niet goed meer leren en huiswerk maken, ik wil alleen maar yputube kijken, wat moet ik doen?


4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Probeer iets Anders te doen. Als zo erg is misschien overwegen voor psychise hulp( verkeerd gespeld sorry)

Verslavingen zijn normaal maar probeer dat je afgeleid wordt

Ik had 6 maanden terug nog een game Verslaving. 

Sorry heb niet Meer advies

Succes grtjes

Hoi

 

Zoals NoemMeD voorstelde, zou professionele hulp geen kwaad kunnen. Met begeleiding van een professional zal je vermoedelijk het snelst van je verslaving af raken. 

 

Als je liever op je eentje met je verslaving aan de slag gaat, zou je kunnen proberen om in stapjes minder Youtube te kijken. Zo zou je bijvoorbeeld kunnen beginnen met je telefoon op je kamer te laten liggen terwijl je iets uit de koelkast haalt. Stilaan kan je op die manier steeds vaker je telefoon links laten liggen. 

 

Gr. Kenshin

Heyy, je zou het kunnen afbouwen zoals @Kenshin inderdaad zegt. Dan doe je eerst een ochtend zonder Youtube, daarna een hele dag zonder Youtube en zo steeds meer dagen…

Je zou ook afleiding kunnen zoeken. Is er nog meer wat je leuk vindt? Dan ga je dat doen i.p.v. Youtube kijken. 

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen! Liefs, Naira193 :heart:

Hey,

Afbouwen is inderdaad een goed idee. Misschien kun je ook proberen jezelf te belonen als je een lange tijd zonder je telefoon kunt. Dat stimuleert het afbouwen nog meer.

xxAlice

Reageer