Vraag

wiet om stress weg te halen

  • 18 October 2019
  • 4 reacties
  • 172 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

ik ben 16 en heb erg veel stress door school en thuis en er is niet veel aan te doen maar toen ik wiet ontdekte vond ik het wel chill en hielp het me. (Heb nog nooit echt een bad trip gehad en gebruik het hooguit 2/3 keer de maand)  nu had ik de vraag of het erg is dat ik wiet doe om stress weg te halen?


4 reacties

Hoi hoi!

Wiet is niet een goede manier om van je stress af te komen. Het lijkt me een ongezonde manier om met je stress "om te gaan". Zo onderdruk je het juist en komt het weer terug. Dus het helpt niet blijvend.

Je zegt dat je stress krijgt door school en door je thuissituatie. Het lijkt me dat het jou dus niet fijn lijkt om dit thuis te bespreken. Dat begrijp ik.

Op iedere school is vaak wel een zorgteam (leerlingondersteuner/orthopedagoog/schoolpsycholoog). Misschien is het helpend voor je om daar eens mee te praten. Zij kunnen je zeker helpen met je stress door school en je thuissituatie. Omdat je 16 bent hoeven zij dit niet met je ouders/verzorgers te bespreken, tenzij ze denken dat er sprake is van spoed. 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Xx

Hallo Foxo :)

Het is niet verstandig om wiet te gebruiken als je onder de 18 jaar bent want dat tast je ontwikkeling aan. Kun je het niet tegen je mentor vertellen dat je hevige stress ervaart door school want dan lijkt me het wel dat ze jou dan gaan helpen met het vinden van een oplossing.

-Dr8gon99

hey ik had een vaag want ik wil het ook proberen maar waar rook je het dan want ik heb geen plek waar ik het kan roken

 

Hey,

2/3 per maand valt opzich nog mee.

Dus het kan nu niet zo veel kwaad en als jij het fijn vind blijf dan vooral doorgaan.

Maar als je langzaam naar elke dag gaat is het natuurlijk een andet verhaal.

Mvg sven

Reageer