wat vinden jullie van mensen die roken?

  • 15 January 2013
  • 35 reacties
  • 1837 Bekeken


Toon eerste bericht

35 reacties

@Spr1ng ,

ja, ik weet het, dat heet toch solidariteitsprincipe ofzo, dus dat iedereen voor iedereen soort van (mee)betaalt, zonder dat je het allemaal zelf gebruikt. Anders zou alles per persoon ook onbetaalbaar worden.
Maar roken is nou niet iets dat je overkomt, het is een keuze waarvan tegenwoordig de mogelijke gevolgen wel bekend zijn. Net zo als de gevolgen van te veel drinken en te veel eten etc.

Van dat “gewetensbezwaarde” wist ik niet, dus dank je wel voor de info.

Btw ik ben nu niet gelijk van plan om bezwaar te maken hoor, maar ik vind het wel onverstandig om te gaan roken. Just saying.

Groetjes,
M&M’s
DOM
Je moet het zelf weten als je jezelf wilt vergiftigen maar mensen die in het openbaar roken vind ik wel asociaal vooral in bijzijn van kleine kinderen.
Zolang mensen niet roken in de buurt van niet-rokers vind ik het geen probleem. Het is hun eigen keuze. Als het hun kalmeert zie ik geen probleem, ze kiezen er zelf voor om eerder dood te gaan.
hey,

ik heb er een gemengde mening over.

het is de persoons eigen keuze dus het boeit me niet heel erg. toch raad ik het af vanwege gezondheid en dergelijke. daarnaast heb ik wel een haat aan mensen die gaan roken in kleine ruimtes waar andere bij zijn waardoor wij er ook last van hebbe.
Vervelend
Hey,

ik vind zelf roken erg slecht, het is slecht voor je gezondheid en zonde van je geld.

Maar als die persoon het fijn vind en andere geen last van hebben, heb ik er geen problemen mee. Het is hun eigen keuze en als zij het graag willen doen moeten ze het lekker doen.


Groetjes,
Ik vind het geen probleem. Ik blow ook en mensen kunnen me raar gaan vinden maar geloof me. Alles wat op die pakjes sigaretten staat komt se wienig voor die kans. Het is wels limmer om het niet te doen. Maar het is geen big deal
Reputatie 3
Badge +3
Ik vind het niet zo heel groot probleem. Ik heb zelf ook 1 jaar gerookt en er kwamen wel wat voordelen bij kijken.

1 daarvan is dat je bijvoorbeeld de rookgeur niet meer ruikt. Dus als je naast iemand zit die rookt, dan ruik je dat niet. Dat was wel een mooi iets.

En ja je kan er ziek van worden en kanker krijgen en zelfs dood uiteindelijk eraan gaan, maar dat zie ik dan weer als iets mooi. Ik wil snel dood dus.

En het kost best wat. Maar ja ik deed met 1 pakje van 20st 2 maanden. Dat is dan best goedkoop nog. Zo'n pakje kost €6,40 dus. Groot pakje kost iets van €10,- en dat voor 2/3 maanden?

Ik raad het overigens verder niemand aan. Je kan er heel misselijk en duizelig van worden. En als je echt verslaafd ben dan kost het je behoorlijk wat een collega van mij rookt ook. En die betaald per maand iets van €200,-. Nou rookt hij ook +/- 1 pakje van 20st per dag. Maar toch.

En als je toch wilt roken? Rook dan buiten, dan blijft de geur van rook niet zolang houden en koop smintjes of iets anders voor je adem. Want mensen die niet roken zullen over hun nek gaan door jouw adem haha.

^
Future
Ik vind het ongezond. Het is eigenlijk betalen voor de dood. 

Reageer