Vraag

Vriendin snijdt

  • 7 March 2019
  • 2 reacties
  • 205 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Oke gister ben ik er achtergekomen dat mijn vriendin zichzelf snijdt ze is 15 jaar. Ze snijdt zich regelmatig en heeft ook zelfmoordpogingen gedaan. Ik vroeg dus weten je ouders het, zij zegt nee mijn ouders geloven het niet. Dus ik wil haar helpen want niemand doet dat. Ze moet het in haar eentje oplossen dus wil ik haar helpen. Maar ze wilt niet dat ik help. Wat moet ik doen. Help aub.

2 reacties

Hey,
je moet weten dat jij als vriendin niet veel kan doen. Ik weet als geen ander hoe het voor je vriendin is maar ik weet ook hoe jij je nu voelt. Het is best dat je je niet super veel mengt in die situaties want anders kan het ook ten koste van jou komen. Je kan duidelijk maken aan je vriendin dat je haar altijd zult steunen en dat je er altijd voor haar bent. Je kan ook tips geven zoals dat ze met een volwassenen moet praten of een leerkracht. Ook dat ze er blijft over praten met haar ouders, ookal willen ze het niet horen. Wat je wel kan proberen is haar te laten stoppen met snijden, dit is heel moeilijk en is ook een grote verantwoordelijkheid. Je kan haar dingen zeggen zoals complimentjes en je kan ook een soort weddenschap aangaan. Natuurlijk is dit niet aan jou om je vriendin te helpen maar als ze echt bij niemand terecht kan dan zal jij een grote hulp zijn.

voorbeeldje: ik en mijn vriendin hebben een pact. Als zij zich snijdt moet ze mij iets betalen en als ik mij snijdt dan moet ik iets betalen voor haar.

Super veel succes en onthoud: je kan haar problemen niet veranderen maar je kan ze wel samen met haar aangaan.
Zon
als ze ook zelfmoordneigingen heeft zou ik het tegen haar ouders zeggen

Reageer