Beantwoord

Vriendin snijdt

  • 24 January 2019
  • 7 reacties
  • 1857 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik ben er een paar dagen geleden achter gekomen dat mijn vriendin (13) zichzelf snijdt. Ze heeft me dit vertelt over dm en ik heb haar nog niet echt gezien sinds dat bericht en ik zit niet meer in dezelfde klas als haar en we hebben minder contact en zo maar goed ik weet dus niet hoe diep ze snijdt en hoe veel maar ik maak me heel erg zorgen om haar want haar moeder heeft kanker en ik merk dat ze daar heel veel moeite mee heeft. ze durft het haar moeder niet te vertellen en ze wilt geen hulp omdat dat volgens haar niet helpt.Ik heb haar gevraagt of ze kan stoppen maar ze zegt dat het het enige is waardoor ze zich nog fijn voelt en dat het niet anders kan en ze raakt er verslaaft aan. Ik weet niet wat ik moet doen om haar te helpen en ik ben bang dat ik iets verkeerds zeg of zo en dat het gewoon compleet fout gaat. Wat kan ik tegen haar zeggen en wat beter niet en hoe kan ik haar helpen??
groetjes anoniempje67
icon

Beste antwoord door Anonymous 28 January 2019, 21:25

Bekijk origineel

7 reacties

wow, dat is best wat heftigs... ik kan mij heel goed voorstellen voor jou vriendin dat ze zich vreselijk voelt met de ziekte van haar moeder... mijn advies is heel veel tijd met haar door te brengen. eerst nog niet beginnen over het snijden maar eerst misschien zorgen dat jullie contact beter gaat. misschien wat lieve onverwachtse dingetjes doen als langs haar huis gaan met wat bloemetjes of iets anders? meisjes houden van dat soort dingetjes! dan later als het wat beter gaat tussen jullie daarover beginnen. dan luisteren naar haar problemen. niet meteen erop ingaan of kritiek geven. maar gewoon luisteren en begrijpen en vertellen dat je er voor haar bent, dat ze er niet alleen voor staat en dat je haar heel graag wil helpen. dat zou ik doen 🙂
Reputatie 1
Badge

tja...

Badge

hey anoniempje76, zelfde probleem!

ik ben ook 13, ben er ook net over de dm achter gekomen dat mijn gf zichzeld snijdt.

alleen ging het bij mij een stapje verder. 

ze wilde voor een trein springen waar ik bij stond maar gelukkig kon ik haar tegenhouden. 

probeer er gewoon voor haar te zijn man!

 

Badge

Hi ik ben er deze week achter gekomen dat mijn vriendin zich snijd ik ben hier voor naar mijn mentor gegaan en hij zij dat hij er iets er mee gaat doen ik ben alleen bang dat men vriendin er achter gaat komen dat ik naar men mentor ben gegaan en dat  ze boos wordt op mij 

iemand tips????

Badge

hii, het is al een jaar later zie ik net, maar hoe gaat het met je vriendin? ik heb nog wel wat tips, maar ik hoop dat het ondertussen goed gekomen is<3

Reputatie 1
Badge

hoi, ik zou er voor haar zijn en als ze het niet wilt niet aan haar moeder of iemand vertellen. IK zou haar ook niet echt anders behandelen doe wat je altijd doet en blijf jezelf, als ze dit aan jou heeft verteld betekent dat ze je vertrouwt ik zou samen erower praten en kijken wat je kunt doen.

Reputatie 1
Badge
En denk je dat als ik het aan haar moeder vertel of zo het onze vriendschap heel erg beschadigt want ik heb het gevoel dat haar moeder het moet weten maar eigelijk moet ze dat zelf doen toch?

Reageer