vriendin is verslaafd aan sigareten

  • 26 March 2018
  • 1 reactie
  • 383 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn vriendin 14 is begonnen aan sigareten ik was er eerst heel erg tegen maar dernaa heb ik ook gerookt voor 2 dagen en nu ben ik 6 dagen clean( ik ben 15) en ik wil gewoon niet dat ze gaat roken en dan brengt ze ons motto naar boven (ons motto is"in t einde gaat iedereen to h al dood) en ik ga dan in mn eentje verhuizen naar Nederland (we wonen in een ander land) en dan kan nirmand op haar opletten en mischiem begint ze wel aan drugs ofzo want iemand die zij kent doet er aan op jaar school en wij zij al 6 en een halfjaar beste vrienden en ik wil haar gewoon niet zo zien ze zegt ze kan wel stoppen als ze wilt maar ze zegt ik wil het niet zegt ze dan en haar moeder weet er ook niks van af ik heb al met haar gepraat enzo maar het lukt niet en ik wil haar niet zo laten ook al is het haar eigen keuze hebben jullie mischiem tips om haar te laten stoppen?

1 reactie

Hoi!

Je wilt je vriendin motiveren om te stoppen met roken. Dat is heel goed. Jullie motto "in het einde gaat iedereen toch al dood" snap ik wel, maar een gezond leven dat ten volle geleefd kan worden, lijkt me aantrekkelijker dan een leven met gezondheidsproblemen door roken.

Jullie zouden samen naar een documentaire kunnen kijken die handelt over de gevolgen van roken. Dit klinkt misschien gemeen, maar je kiest best een documentaire waar ze geen blad voor de mond nemen, en heel duidelijk en eerlijk uitleggen welke gevaren roken voor je heeft. Wie weet ziet je vriendin dan in hoe gevaarlijk de rook is.

Jullie zouden samen kunnen stoppen. Als je haar eenmaal overhaalt hebt om te stoppen, kunnen jullie samen voor dit doel gaan. Als je alleen bent, verlies je de motivatie sneller. Jullie kunnen elkaar steunen als het moeilijk gaat, en leuke dingen doen als beloning als het goed gaat.

Groetjes
x

Reageer