Vraag

Vriendin helpen stoppen met roken

  • 12 January 2022
  • 5 reacties
  • 171 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi,

Een goede vriendin van mij, tevens ook mijn crush, heeft mij verteld dat ze rookt. Ze is mentaal niet heel gezond en is ook depressief. Ik wil graag dat ze stopt met roken, omdat ik van haar houd en niet wil dat ze kanker krijgt of andere lichamelijke problemen door het roken. Ik gebruik soms ook wel eens snus en rook wel eens een jointje. Ik heb ook wel eens LSD gebruikt. Die vriendin vindt het ook niet zo fijn dat ik dat doe. We zijn beide bijna 15. Ik weet dat het jong is om dat soort dingen op die leeftijd te doen. Ik weet niet of mijn drugsgebruik een rol kan spelen om haar te laten stoppen met roken. Heeft iemand nog tips voor mij? Want ik wil haar echt niet kwijt. 
 

Met vriendelijke groet,

Ananashater

 


5 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Sorry , maar ik denk dat jij een groter probleem hebt met je druggebruik dan je vriendin met het roken .

Reputatie 1
Badge

Sorry , maar ik denk dat jij een groter probleem hebt met je druggebruik dan je vriendin met het roken .

Dat klopt, maar ik ben bezig de goede kant op te gaan. Ik ben begonnen uit onzekerheid, want ik word gepest op school. Mijn vriendin rookt redelijk  veel en daar maak ik me zorgen om.

Reputatie 7
Badge +4

Probeer anders samen te stoppen, maar als ze zelf niet wilt dan zorgt het alleen maar voor spanning. Praat er rustig over en ik weet niet of je haar al vertelt hebt dat je n crush op haar hebt, maar ook suc6 daarmee denk ik

Hoop dat het goed komt, groetjes

Reputatie 4
Badge +4

Sorry , maar ik denk dat jij een groter probleem hebt met je druggebruik dan je vriendin met het roken .

Dat klopt, maar ik ben bezig de goede kant op te gaan. Ik ben begonnen uit onzekerheid, want ik word gepest op school. Mijn vriendin rookt redelijk  veel en daar maak ik me zorgen om.

Goed dat jij probeert te stoppen ,vraag is of je vriendin wel WIL stoppen , dat maakt een heel verschil . Weet je vriendin van je druggebruik ?

Je kan ook beide een afspraak maken dat jullie allebei stoppen en er een soort straf tegen over zetten voor de gene die dit verbreekt 

Reageer