Vriend die wiet rookt laten stoppen?

• 7 May 2015
  • 4 reacties
  • 324 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
hee,
ik heb sinds een tijde contact met een hele leuke jongen, ik denk dat ik misschien wel verliefd ben, haha
maar hier komt het punt, ik ken m dus alleen via app een fb enzo en hij vertelde me laatst dat hij wiet rookt. 
hij vroeg of ik daar problemen mee had en  ik zei, nou, het is niet slechts voor mij. maar ik wil ook graag het beste voor jou.
ennouja idk ik denk dat hij dat rookt om ff zn ouders en alle andere shit te vergeten(hij heeft n nogal lastige thuissituatie.) 
maar ik denk ook dat hij wiet blijft roken, door zijn vrienden. omdat die het ook doen. dat denk ik omdat ook als het weer goed gaat thuis blijft hij wiet roken, maarja
hij rookt gelukkig niet zoveel en zovaak dat hij verslaafd is, dat durf ik met 100 procent zekerheid te zeggen, maar hoe kan ik hem vertellen dat dit niet de jiuste oplossing is? ik wil niet zeggen weetje, je maag niet meer met die, die, die  en die omgaan want die roken wiet maar ik weet ook niet wat ik nog meer kan doen.. want serieus dat wil ik dus echt niet zeggen over die vrienden. btw ik woon n beetje in zon boerendorpje haha dus heb hier niet heel veel ervaring mee, hij integendeel woont in een stad waar opzich best veel criminaliteit is, dus hij is dr ook wel n beetje mee opgegroeid..

HELP PLEASE?!

xx Luna

4 reacties

Hi,
Als jullie goeie vrienden zijn kan je best wel vertellen dat je het niet fijn vind dat hij wiet rookt.
Mischien ziet hij dat ook wel in, alleen weet hij niet hoe hij moet stoppen ( vanwegen zijn vrienden enz. )
Ook kan je je vriend mischien helpen met zijn thuis situatie. Vertel hem dat hij een goed vertrouwens persoon
moet opzoeken en mischien dat die hem dan kan helpen thuis. Ik denk dat als het thuis beter gaat... Dat hij ook minder
gaat roken..
xx
hee,
ik heb sinds een tijde contact met een hele leuke jongen, ik denk dat ik misschien wel verliefd ben, haha
maar hier komt het punt, ik ken m dus alleen via app een fb enzo en hij vertelde me laatst dat hij wiet rookt. 
hij vroeg of ik daar problemen mee had en  ik zei, nou, het is niet slechts voor mij. maar ik wil ook graag het beste voor jou.
ennouja idk ik denk dat hij dat rookt om ff zn ouders en alle andere shit te vergeten(hij heeft n nogal lastige thuissituatie.) 
maar ik denk ook dat hij wiet blijft roken, door zijn vrienden. omdat die het ook doen. dat denk ik omdat ook als het weer goed gaat thuis blijft hij wiet roken, maarja
hij rookt gelukkig niet zoveel en zovaak dat hij verslaafd is, dat durf ik met 100 procent zekerheid te zeggen, maar hoe kan ik hem vertellen dat dit niet de jiuste oplossing is? ik wil niet zeggen weetje, je maag niet meer met die, die, die  en die omgaan want die roken wiet maar ik weet ook niet wat ik nog meer kan doen.. want serieus dat wil ik dus echt niet zeggen over die vrienden. btw ik woon n beetje in zon boerendorpje haha dus heb hier niet heel veel ervaring mee, hij integendeel woont in een stad waar opzich best veel criminaliteit is, dus hij is dr ook wel n beetje mee opgegroeid..

HELP PLEASE?!

xx Luna

Je kan wel tegen hem zeggen dat je het niet fijn vind dat hij wiet rookt maar dat betekent niet dat hij zal stoppen als hij het gewoon fijn vindt waarom niet er is niks mis mee als hij er niet aan verslaafd is hij hoeft toch niet perse iets op te geven wat hij fijn vindt omdat jij het zegt.

Waarom wil je eigenlijk dat hij ermee stopt ik vraag het mij af mensen doen altijd of wiet heel erg slecht voor je is maar alcohol drinken nee dat is normaal
Laat die jonge toch gewoon iedereen maakt er altijd
zo iets groots van. Wees blij dat het wiet is en geen coke
als hij niet verslaaft is zie ik het probleem niet. Laat hem
maar gewoon als je er mee zit en hij wilt niet verranderen
is hij duidelijk niet de ware.
Laat m lekker zou ik zeggen. Het doet hem geen kwaad toch? Ja zn longen is t niet al te best voor maar hij heeft t voor de rest lekker naar zn zin en t is zn eigen keuze. Iets er tegen gaan doen is alleen maar gevaar voor jullie vriendschapp xx

Reageer